De treinen van het hoofdstation in de richting van Assen en Weener en Winschoten rijden weer. Het treinverkeer lag acht dagen stil vanwege het inschuiven van de Helperzoomtunnel.
Dat gebeurde zaterdag. De rails moesten daarna weer terug geplaatst worden en dat is op tijd gelukt.
De Helperzoomtunnel gaat in de toekomst de spoorwegovergang tussen de Oosterpoortwijk en de Helperzoom vervangen. Op de plek van de spoorwegovergang komt een tunnel voor fietsers en voetgangers.
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Donar heeft zondagmiddag in Charleroi verloren van Spirou Basket. Ondanks de steun van tientallen meegereisde…
Bij de Euroborg is het door brand getroffen koffiehokje bij het uitvak vervangen door een…
Pop-up restaurant Happietaria heeft sinds deze week haar deuren geopend aan de Henri Dunantlaan. Het…
Op de ijsbaan van Kardinge vond zaterdagavond het natuurijsuur plaats. Volgens Hein Schepers van de…
Bekijk reacties
Zonder geluk vaart niemand wel.
Nog afwachten nu hoe de ondergrond zich houdt.
Ik ben blij, dat het zo goed gelukt is.
Het regent overigens klachten met het intrillen van de damplaten. Te meer, dat de bewoners in de omgeving geen rustpunt meer hebben. Omdat men ook op zaterdag doorgaat. Kunnen hun huis niet ontvluchten, doordat ze geen netwerk hebben, waar ze terecht kunnen. Slapen slecht of hebben een andere dagritme.
Dat intrillen kan je voorkomen, door allereerst te boren, waardoor de ondergrond losser wordt. Zodat je de damplaten kan duwen. Maar tijd = geld. Deze optie duurt qua werkzaamheden veel langer.
Ik ben zelf een inwoner die last heeft van het intrillen, maar het is maar tijdelijk. Dit was al ver van tevoren bekend.
En heb je de bouwcombinatie al gebeld met je nuttige advies?
Nee Kars! Tijd = geld!
De treinen naar Veendam rijden ook weer.
Van de 7 sporen zijn er 4 in gebruik en er wordt nu nog aan de overige 3 sporen gewerkt.
Deze zijn straks voor Arriva.
Ja de tunnel ligt dat noem ik geen felicitatie dat had ook vorig jaar Hemelvaart dag gekund.
De eerste keer kwam de aannemer de Tweede water verdedigingslinie van de stad Groningen tegen
Deze 3 x ligt hij maar hoe safe dat is nog afwachten.
Er zit geen fundering onder. Geen palen/ geen buispalen/geen onder water beton/geen trek schroef ankers.
De neerwaartse druk is 25 % groter dan de opwaartse druk.
Bij de op- en afritten is dit totaal anders daar is de opwaartse druk groter dan eigen gewicht.
De aannemer heeft op de kopzijden geen rubber flap ingestort om de verbinding tunnel met op- en afritten waterdicht te maken .Bij elke tunnel hoort deze flap rondom de tunnel mee in gestort te worden.
Anders lekkage.
Tevens zullen pompkelders aangebracht moeten worden en deze mogen niet op de sloten maar moeten op het riool aan gesloten worden.
Erg vervelend dat tot nu toe alles goed lijkt te gaan. Gelukkig ging het vorig jaar mis en wellicht komen er in de toekomst nog problemen. Hoop doet leven!
Je wordt op je wenken bedient Kars
https://www.oogtv.nl/2019/08/extra-geluidwerende-maatregel-levert-vertraging-op
Ze gaan de optie van het voorboren dus nu toepassen