Enkele abonnementhouders van het zwembad in Hoogkerk zijn een online petitie gestart om een deel van hun abonnementsgeld terug te krijgen. Volgens de zwemmers is het zwembad dit seizoen te weinig open geweest.
De petitiestarter, Esther Top, schrijft in haar verklaring dat het zwembad deze zomer vaak gesloten was: “In mei hebben we het zwembad vaak gesloten gevonden,er was te weinig personeel. Dit werd pas bekend na de voorverkoop en tijdens de eerste week van het zwemseizoen. In juni waren er nog steeds speciale openingstijden, waardoor er veel gedupeerd bleven en niet op de tijden konden zwemmen, zoals ze in voorgaande jaren dat wel konden.”
De boze abonnementhouders willen daarom dat gedupeerden een tegemoetkoming krijgen van het zwembad. Verder vinden ze dat het zwembad in Hoogkerk beter met zijn badgasten moet communiceren: “We hopen dat het zwembad niet weer zomaar midden op de dag dicht gaat en dit alleen met een bordje bij de ingang meldt. Dit is een aantal keer gebeurd, ook zonder personeelstekort.”