Enkele abonnementhouders van het zwembad in Hoogkerk zijn een online petitie gestart om een deel van hun abonnementsgeld terug te krijgen. Volgens de zwemmers is het zwembad dit seizoen te weinig open geweest.
De petitiestarter, Esther Top, schrijft in haar verklaring dat het zwembad deze zomer vaak gesloten was: “In mei hebben we het zwembad vaak gesloten gevonden,er was te weinig personeel. Dit werd pas bekend na de voorverkoop en tijdens de eerste week van het zwemseizoen. In juni waren er nog steeds speciale openingstijden, waardoor er veel gedupeerd bleven en niet op de tijden konden zwemmen, zoals ze in voorgaande jaren dat wel konden.”
De boze abonnementhouders willen daarom dat gedupeerden een tegemoetkoming krijgen van het zwembad. Verder vinden ze dat het zwembad in Hoogkerk beter met zijn badgasten moet communiceren: “We hopen dat het zwembad niet weer zomaar midden op de dag dicht gaat en dit alleen met een bordje bij de ingang meldt. Dit is een aantal keer gebeurd, ook zonder personeelstekort.”
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Ik schrijf dit keer ook een reactie.
Dit is voor mij de reden geweest om geen abonnement te kopen.
Klopt, niks doorgeven en mensen staan voor gesloten hek
Als dit bericht correct is, is het wel een beetje gemakzuchtig, zo de passieve consument uithangen. Het zwembad draait voor een groot deel op vrijwilligers die toezicht houden en activiteiten begeleiden. Als er te weinig mensen gevonden kunnen worden, moet je eerst naar jezelf kijken. Zo'n petitie met alle gedoe er omheen kost alleen maar tijd en energie die aan het zwembad besteed moet worden.
Voordat ik vorig jaar naar Groningen ben verhuisd, heb ik een aantal jaren in een vereniging meegedaan die zorgde dat het Flevoparkbad in Amsterdam langer open kon zijn. Dat draaide heel goed en het was een prestatie van alle leden. Dus, zet je schouders eronder en maak er volgend jaar weer iets moois van!
Nee. Als consument neem je een product af. Dat product heeft bepaalde voorwaarden. Als dan blijkt dat deze voorwaarden erg afwijken van wat jij in eerste instantie hebt aanvaard dan is compensatie niet meer dan redelijk. Stel je werkt van 9 tot 17 uur. En je gaat er vanuit dat je voor of na je werk kan zwemmen, maar dit blijkt later toch niet mogelijk te zijn, dan kan ik me voorstellen dat dit erg vervelend is. Ook als organisatie die draait op vrijwilligers heb je bepaalde verplichtingen richting je klanten. Niet iedereen heeft tijd (of zin) om mee te helpen als vrijwilliger.
Nederland, of beter gezegd Hoogkerk, op zijn smalst. Het zwembad wordt gerund door vrijwilligers die er alles voor over hebben om het zwembad open te houden. Inderdaad zijn openingstijden aangepast door gebrek aan personeel. Evenwel was de openingstijd ruim voldoende en daar hoeft petitie beginner niet over te zeuren: ofwel zwem in die tijd of help het bad mee open te houden. Als meer mensen zich zo opstellen als petitie beginner, vrees ik dat het bad binnen de kortste keren definitief dicht is.
Het zwembad in Hoogkerk is een stichting. Groningen wilde het bad graag dichtdoen in 1969 het water deugde niet. Wij hebben altijd in zout water gezwommen en zijn nooit ziek geworden in Loppersum heb je nog steeds een zwembad met zout water. Maar ga allemaal zo door Hoogkerk dan wordt het bad vanzelf eens gesloten.
Er wordt hier gezegd dat zwembad draait voor een groot deel op vrijwilligers. Dit zou heel mooi zijn als dit zo was, maar dit is niet zo.
Uit hoeveel mensen moet een stichting bestaan?
Je moet deze petitie zéker niet zien als aanval op het zwembad ( of op het zwembad personeel, want ik weet dat ze stinkend hun best doen om alles draaiende te houden) Maar in mijn ogen zijn er inderdaad te weinig vrijwilligers geweest ( ook ikzelf niet) om mee te helpen de boel draaiend te houden, Er klonk veel onvrede onder de abonnementhouders en ook onder badgasten dat zwembad te vaak was gesloten , of badgasten die een kaartje hadden gekocht en dan eruit moesten omdat zwembad ging sluiten. Mensen die uit hun werk graag baantjes wilden trekken en zwembad gesloten vonden, ( ikzelf heb ook een abonnement) Graag zou ik zien dat mensen die hun 10 baden kaart kopen, óf een abonnement afsluiten.... af en toe zouden mee werken als vrijwilliger in het zwembad, Dat maakt het weer gezelliger in het zwembad ook , of lid worden van de stichting zo iets? Vandaar deze petitie, En inderdaad, er hoeft niet per sé abonnementsgeld terug, ( maar het moest een titel hebben) maar ik vind ( en ook andere badgasten) dat zwembad te weinig is open geweest, en voor iemand met een abonnement ( die daar voor enorm heeft gespaard) Is dit heel zuur. Op de site staat dat zwembad geopend is van 7 tot 19.30 door de week , en weekenden van elf tot zes. Ik heb het zwembad vijf keren gesloten gevonden..... (verdrietig) en in de maand mei helemaal niet na het werken hebben kunnen zwemmen. Dus nogmaals het was een actie om te kijken hoe erover gedacht werd, en niet mensen de schuld geven ergens van, want ik weet ook dat dingen anders kunnen en moeten, en hoop dan ook dat volgend jaar met zijn allen de schouders er weer onder gezet kunnen worden!