Met vier verkeersborden gaat de gemeente voorkomen dat al te ‘zware jongens’ over het dak van de parkeergarage aan het Boterdiep gaan rijden. Een groot deel van het Ebbingekwartier is op dat dak gebouwd.
‘Om te voorkomen dat te zware voertuigen het dak van de garage oprijden, dient een verbod ingesteld te worden voor voertuigen met een hogere aslast dan 10 ton. Er komen verbodsborden bij de Langestraat, op het kruispunt met de Botermolendrift, voor voertuigen in de richting van de Wallegang, de Langestraat, op het kruispunt met de Kolendrift, voor voertuigen in de richting van de Haverkampsdrift, de Wallegang, op het kruispunt met de Bloemsingel, voor voertuigen in de richting van de Langestraat, de Haverkampsdrift, op het kruispunt met de Bloemsingel, voor voertuigen in de richting van de Langestraat’, meldt de gemeente deze week in de Staatscourant.
De politie gaf daarbij het volgende advies: ‘Door de maatregelen wordt voorkomen dat er met zware voertuigen over het dak van de ondergrondse parkeergarage wordt gereden welke onder het Ebbingekwartier is gebouwd. De maatregel verhoogt de verkeersveiligheid en bereikbaarheid binnen het verblijfsgebied. Daarnaast zorgt deze maatregel voor een betere doorstroming ter plaatse’.
Bij aslast gaat het niet om het gewicht van de hele auto of vrachtwagen maar gaat het erom hoeveel gewicht er op één as rust.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
een hoop zware taal, maar handhaving 0,0.
Hebben de bussen van Qbuzz die electrisch rijden een aslast van minder dan 10 ton? Die batterijen wegen nogal wat, meer dan een dieselmotor in een vergelijkbare bus.
"BAH!"
-- de Zware Jongens
Leuk plaatje erbij van een binnenplaats in het Ebbingekwartier (EK), maar daar kan nu juist geen gemotoriseerd verkeer komen. Verhoogd niveau. Het gaat om de "doorstroomstraten" erom heen. Een foto, met bord, hiervan was beter geweest. Daarnaast is het EK een voetgangersgebied waar fietsen is toegestaan. (Geen brommers!) Dit valt sowieso al moeilijk te handhaven. Maar ja die borden van 100T moeten er weer extra bij komen vanwege eventuele aansprakelijkheid wanneer het fout gaat bij de verdere bouw in het EK.
Wellicht verkeerd beton gestort voor het dak uit oogpunt van bezuiniging ?
Ik zal me bedenken om daar te parkeren.
Het gaat dus om het gebied waar normaliter geen gemotoriseerd verkeer komt. Dit verbod lijkt me dus puur gericht op incidenteel verkeer zoals verhuiswagens. De Kolendrift waar de bussen rijden loopt niet over de parkeergarage dus die te demoniseren schone elektrische bussen op windmolens in de toekomst hebben er niets mee te maken.
als er wel cementmolens en ander zwaar materieel van de aannemer vrolijk rondrijden voor de bouw van complete huizen die op de garage gebouwd worden lijkt dit een vreemde maatregel van de gemeente. vanwaar opeens die angst en poging tot afwenteling van risico's met dit "aardbevingsbestendige" project? onderschatting/paniek?