ProRail gaat binnenkort het automatisch besturen van treinen (ATO) weer testen. Dat gebeurt op het traject Groningen – Buitenpost.
Met het systeem kunnen treinen nauwkeuriger en dichter op elkaar rijden, waardoor er meer treinen kunnen rijden zonder het spoor te hoeven uitbreiden.
ProRail gaat in Groningen meten wat de resultaten zijn van ATO op de aankomsttijden, de nauwkeurigheid van stoppen en het energieverbruik.
De treinen waarmee het systeem getest wordt rijden automatisch, maar er is wel een machinist op de trein die verantwoordelijk is. Er is ook een ATO variant waarbij de trein rijdt zonder personeel.
Op 1 februari volgend jaar krijgt het Groninger Museum niet één, maar twee opvolgers voor…
Aan de Oude Ebbingestraat heeft zich aan het begin van vrijdagmiddag een steekincident voorgedaan. Daarbij…
De 50-jarige man uit Groningen die wordt verdacht van brandstichting in een flat aan de…
In de Gelkingestraat werd donderdagnacht een 21-jarige man uit Groningen aangehouden. Hij liep echt lijkend…
In 2025 viert Nederland 80 jaar vrijheid. Ter gelegenheid hiervan organiseert Bevrijdingsfestival Groningen, in samenwerking…
De tentoonstelling Kaleidoscope in het Universiteitsmuseum in Groningen is nog tot en met 5 januari…