ProRail gaat binnenkort het automatisch besturen van treinen (ATO) weer testen. Dat gebeurt op het traject Groningen – Buitenpost.
Met het systeem kunnen treinen nauwkeuriger en dichter op elkaar rijden, waardoor er meer treinen kunnen rijden zonder het spoor te hoeven uitbreiden.
ProRail gaat in Groningen meten wat de resultaten zijn van ATO op de aankomsttijden, de nauwkeurigheid van stoppen en het energieverbruik.
De treinen waarmee het systeem getest wordt rijden automatisch, maar er is wel een machinist op de trein die verantwoordelijk is. Er is ook een ATO variant waarbij de trein rijdt zonder personeel.
Aan de Doornbosheerd in Beijum is in de nacht van donderdag op vrijdag één persoon…
Het mooie weer blijft de komende dagen hangen, want de temperatuur zal overdag niet onder…
Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…
Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…
De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…
Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…