De vele fusies, faillissementen en creatieve directies hebben verwarring bij patiënten en het verlies van miljoenen euro’s aan marktwaarde veroorzaakt. Dat blijkt uit onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.
Zo hebben drie van de vijf ziekenhuizen in de provincie Groningen hun naam gewijzigd. Bij fusies en overnames in de zorg wordt vrijwel altijd gekozen voor een nieuwe naam. Vaak is dit onnodig, meldt het rapport. Bovendien versterkt dit het gevoel bij de patiënt dat hij of zij verloren is geraakt in een te grote organisatie. Daarom is het beter, bij fusies de bestaande merknaam te blijven gebruiken.
Het ziekenhuis met de sterkste reputatie in Groningen en Drenthe is het UMCG. In Groningen staat het Martini Ziekenhuis op twee, in Drenthe het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen. In Friesland staat het MCL in Leeuwarden op één, gevolgd door het UMCG.
Op de Friesestraatweg, vlak bij de afrit naar de wijk Reitdiep, zijn vrijdagmiddag zeker vijf…
Een beginnend bestuurder uit Groningen met een flinke slok op moest zondagnacht zijn rijbewijs inleveren.…
Het was maandagochtend, binnen een half uur, twee keer raak op het Hoendiep met verkeersongelukken.…
Advocaten kunnen vanaf vandaag volledig digitaal procederen in alle familie- en jeugdzaken bij de Rechtbank…
Het Groningse IT-bedrijf Back to code is finalist voor de IGNITE Award 2024, een landelijke…
Zorgbelang Groningen start een meldactie om inzicht te krijgen in de gevolgen van toenemende druk…