Ondernemer Nutte van Belzen van CC Diagnostics heeft donderdagavond de Jonge Ondernemingsprijs 2019 gewonnen. Het bedrijf ontwikkelt een test die de uitslag van de screening op baarmoederhalskanker een stuk betrouwbaarder maakt.
De jury, bestaande uit zakelijke professionals, was unaniem over de uitslag. “Alle finalisten zijn uniek en goed in wat ze doen. De reden dat wij Nutte van Belzen de winnaar vinden is onder andere dat hij tijdens zijn studie begonnen is met ondernemerschap. Hij is zowel arts als ondernemer, een bijzondere combinatie. Hij heeft een test ontwikkelt die 33% minder fouten maakt in het snel en effectief aantonen van baarmoederhalskanker. Dit kan in Europa leiden tot een besparing van minstens 360 miljoen euro. Nutte heeft zeer goed inzicht in zijn kwaliteiten en eigenschappen en heeft de juiste mensen om zich heen weten te verzamelen om dit te realiseren”, aldus juryvoorzitter Jelmer Spijksma van Or-Quest.
Elk jaar strijden jonge ondernemers uit Friesland, Groningen en Drenthe voor de felbegeerde award. Aan de award hangen extra prijzen, zoals een exclusieve masterclass ter waarde van € 2.500,00, een adviestraject van Flinc, een lidmaatschap van JNO, een advertentiepagina in Noordz en natuurlijk eeuwige roem.