Lazarus beleeft deze zondag zijn Nederlandse première in Amsterdam. Van 13 tot 31 mei 2020 staat de musical in Martiniplaza. Het loopt nog niet helemaal storm.
In totaal zijn er 21 voorstellingen in Groningen. Prijzen variëren van € 39,65 tot € 89,65. De voorverkoop is al enkele maanden aan de gang. Een groot deel van de kaarten is nog te koop.
Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “David Bowie is en blijft een fenomeen. Vooraf was ik benieuwd of het Nederlandse publiek deze voorstelling zou omarmen, dat de reacties zo overweldigend zouden zijn, had ik nooit kunnen bedenken. Ik ben echt overvallen door de enorme belangstelling. Er is sprake van een ware run op de kaarten”.
Brandweerlieden hebben zaterdag aan het einde van de middag een paard gered uit een sloot…
Koploper PKC'83 in de eerste klasse H won zaterdag met hangen en wurgen de stadsderby…
In de eerste klasse H won Be Quick zaterdag bij Heerenveense Boys en blijft bovenin…
Gorecht is in de tweede klasse I koploper af na de nederlaag zaterdag tegen Be…
Verschillende ramen van het appartementencomplex aan de Oosterhamriklaan zijn gesprongen en het gebouw ligt er…
In en rond de binnenstad zijn zaterdag meerdere winkeldieven aangehouden. Dat meldt nieuwsfotograaf Patrick Wind…
Bekijk reacties
Dat zou ik ook zeggen als ik A verlinden was.......
Commercieel gelul
Was vorige week ook al te zien in Amsterdam, dus lijkt me stug dat ie deze zondag zijn première beleeft.
LOL, als een totale idioot als Albert Verlinden een musical over Bowie gaat produceren, Bowie boeit Verlinden helemaal niets, dat veranderde toen hij in de gaten kreeg na de dood van Bowie hoe groot hij wel niet was.
Toen dacht Verlinden dat is ideaal voor een musical gericht op publiek dat wat ouder is ( net als die andere musical bezoekers) die bovendien ook nog wat te besteden hebben.
Maar hij vergeet één heel belangrijk aspect namelijk dat de Bowie fan/luisteraar een vrij progressief ingestelde muziek liefhebber is en die gaan niet naar een musical.
De kaarten die zijn verkocht zijn in de handen beland van mensen die de latere jaren 80 Bowie muziek echt goed vinden en de andere 'usual suspect'.
Nou, nou Doe,
Als groot Bowie bewinderaar, ben ik toch echt wel benieuwd wat hij ons wilde nalaten. En waarom zou een musical niet progressief kunnen zijn? Beetje kort door de bocht.
Bovendien denk ik dat je wat latere muziek van hem niet meer hebt meegekregen. Jammer, zou me er eens in verdiepen.
Wellicht wordt je nog verrast.
@ Kees, je hebt try-outs en premières deze zondag was toch echt de première.
@Doe, wat is je definitie van progressief? doen wat je altijd doet, of eens wat nieuws proberen?
Ik ga heel sporadisch naar musicals, slechts 1x naar 'West End' geweest in London voor We Will Rock You.
Verhaal 3 x nix maar wel heel erg kunnen genieten van de uitvoering van de songs.
Als Bowie bewonderaar ben ik heel benieuwd naar deze voorstelling en heb daarom ook een kaart gekocht.
Bowie heeft een grote invloed gehad op de totstandkoming en het feit dat de nummers in tegenstelling tot veel andere musicals in het Engels worden gezongen, heeft me over de streep getrokken.
Naast wat grote hits zit er inderdaad veel nieuwer werk in, vooral van 'The Next Day' en ik vind dat toch wel een lekker album. In 'Het uur van de wolf' een documentaire over de totstandkoming hiervan, die veel indruk op me maakte.
Albert Verlinden is ook niet echt een persoon die me aanspreekt, maar dat hij z'n nek uitsteekt om deze productie naar Nederland te halen respecteer ik wel.
De La Mar in Amsterdam gaat wel lopen denk ik, het eerste deel is al uitverkocht. Groningen is afwachten.
Andre, als je wilt weten wat Bowie wilde nalaten moet je een goede biografie van hem kopen.
@ Doe
Het is geen musical over, maar van Bowie.
Ben het trouwens niet met Andre eens wat betreft de kwaliteit van Bowie na 1980. Ook voor Bowie geldt wat mij betreft dat zijn piek als twintiger kende. Helaas.
@ Kees dat waren sinds 3 oktober try outs. En gisteren was pas de première.
@Doe wat een geklets in de ruimte (hoe toepasselijk) Ik ben een groot fan durf ik te zeggen. Heb heel wat kilometers over de wereld gereisd vanwege deze geweldige kunstenaar.
Zo ook Lazarus gezien in London, Duitsland en in Amsterdam. Helaas Lazarus in NYC niet kunnen zien ivm andere belangrijke Bowie gerelateerde bezigheden. En kaarten verkocht aan de latere fans? Wat een bullshit. Er zijn enorm veel echte fans die al voor de jaren 80 Bowie hadden ontdekt die in bezit zijn van kaarten. En sommigen gaan niet 1 keer, maar wel een aantal keer naar Lazarus. Je hebt duidelijk je stapjes nog niet ontdekt in het Bowiefanzijnwereld.
Daarbij, je kan het geen musical noemen. En nee het gaat niet over Bowie. En als echte fan, liefhebber of een negatief roepende Bowie 'kenner' moet je dit stuk gaan zien. Anders kan je je visie niet geven.
Mbt schrijver van dit artikel. Ik ben bang dat Albert te groots denkt. Persoonlijk vind ik het jammer dat dit stuk zo commercieel wordt neergezet in ons land. Heerlen, Groningen en Rotterdam gaan nog bezocht worden. Teveel van het goede in ons kleine landje.
Het is geen toegankelijk stuk voor de bezoekers van grote musicals. In mijn ogen hadden ze het net zo klein mogen houden als in NYC en London.
Misschien heeft Albert teveel naar Duitsland gekeken waar het stuk in heel andere vorm al lange tijd in verschillende steden te zien is (geweest) Maar die uitvoeringen, door verschillende theatergroepen, zijn toegankelijker en dus geschikter voor groter publiek.
It's all about the money. Zeker voor "Bowiefan" Albert.
Ik geloof dat er aan een ding voorbij gegaan wordt n.l. dat David dit zelf bedacht en geschreven heeft. Dus waar hebben jullie het over?
Echt Doe meen je dit?! Ik kan jou als "fan" zijnde echt niet serieus nemen.
Je valt door de mand bij mij door onwetendheid wat je hierboven allemaal plaatst.