Als we nu de schouders er onder zetten dan is de kans groot dat de Lelylijn er echt gaat komen. Dat zegt directeur Ton Schoor van werkgeversorganisatie VNO-NCW Noord, die tegelijkertijd het plan toejuicht.
De Lelylijn is een snelle treinverbinding van Groningen via Drachten, Heerenveen en Emmeloord richting de Randstad. “Het zou heel goed zijn voor het Noorden”, zegt Schroor. “Drachten komt aan het spoor te liggen, maar het is ook heel goed voor de economie. Je brengt de noordelijke economie op een uur afstand van de Randstad-economie. Voor de Randstad is het ook een win-situatie. Mensen die nu hun werk in Amsterdam hebben kunnen bijvoorbeeld in Groningen gaan wonen.”
De aanleg is ook realistisch omdat in vergelijking met de plannen voor de Zuiderzeelijn, zo’n twintig jaar geleden, het Noorden nu veel meer verenigt is. “Op een gegeven moment ging het toen over een magneetzweefbaan. Daarmee werd zo’n hoge drempel opgeworpen dat het onhaalbaar werd. De Lelylijn gaat gewoon over een normale spoorverbinding waar de hele snelle intercity’s van de NS over heen kunnen rijden. Afgelopen week zag je het sentiment in de Tweede Kamer dat heel veel politici zich realiseren dat dit belangrijk is. Geloof mij, dit is het moment om aan te pakken. Laten we deze kans nu niet verkwanselen.”
Het Nationaal Klimaat Platform (NKP) organiseerde gisteren in Bussum de tweede editie van De Top…
De beweging WOinActie roept alle Nederlandse universiteitsbesturen op om maandag 25 november de deuren te…
Er rijden vrijdagochtend geen NS en Arriva treinen in het noorden en oosten van Nederland.…
De Wijkraad Grunobuurt waarschuwt voor QR-codes op parkeerautomaten. Scans van die codes leiden naar nepsites.…
Wethouder Manouska Molema trapt aanstaande maandag de campagne ‘Orange the World’ af in het Grand…
De acties rond het thuisduel van FC Groningen tegen FC Utrecht op 20 oktober in…
Bekijk reacties
Hou nou op met dat gedroom. Die lijn komt er niet.
Hier is weer een man aan het woord gelaten die geen flauw benul heeft waar het over gaat geen flauw benul van kosten,
De Leleylijn gaat minimaal 5,85 miljard kosten en het alternatief door Drenthe langs het bestaande trace zal 1,65 miljard gaan kosten
De te kort bij de exploitatie, kosten door Friesland zijn 300 miljoen per jaar.
Hier praten allemaal mensen met dagdromen die geen flauw benul van kosten hebben, die niet mee gekregen hebben waarom de Zuiderzeelijn niet doorging.
De Leleylijn gaat 5,85 miljard kosten en het alternatief door Drenthe en de afsnijding Hoogeveen Kampen gaat 1,65 miljard belopen. Leleylijn 15 jaar bouwtijd en langs bestaande spoorlijn door Drenthe is de bouwtijd 10 jaar.
De Leleylijn heeft een exploitatie tekort van 300 miljoen per jaar
Uit de mond van de man die de tram afblies....
Ik heb geen behoefte aan Amsterdammers in mn provincie, want reken maar dat de provincie dan overspoeld wordt met vooral zeurende westerlingen die vinden dat wij ons moeten aanpassen.
Hallo Heel Nederland!
Ach, zet alsjeblieft de scherpe punt van de spelt in Schroor's Super Ballon Babbeltruc en keer terug naar de realiteit.
Zet al die gelden van de Lelylijn in voor de herstel gezondheid van het Noorden.
DAN reizen alle mensen graag met de gewone trein.
En doen zij er met alle liefde een kwartier langer over die reistijd!
...
Ik heb vandaag een boekje gekocht: "Hoe krijg je altijd gelijk?" - Leo Pot
De begin zin luidt:
Eerst even dit: "He who not know how to deceive, does not know how to rule."
Rafael Trujillo
Vrij vertaald:
"Iemand die niet kan misleiden, kan het spel niet spelen!"
Dit boekje gaat over: MISLEIDEN!
Ex - wethouder Ton Schroor (D''66) kent ELKE streek!
Het Noorden WAS fantastisch.
Maar waarom zou - iemand met intelligent EN gezond verstand - met zijn kinderen en zijn familie in de kapotheid van het Noorden willen leven?
Die Lelylijn is 'positief': voor al die Groningers die super snel en makkelijk willen vluchten !!!
De - angstaanjagende en vernielende - bevingen zijn ook de komende jaren in de gehele Provincie nog steeds niet opgelost.
Talloze woningen en monumentale panden zijn nog steeds kapot.
JA! OOK in de stad Groningen!
==
Uitgerekend ex - wethouder Ton Schroor (D'66) heeft de monumentale stad Groningen de Brakke Bek (Forum Groningen) geflikt.
Met alle verborgen problemen: zoals dodelijk valse ontruimingsrapporten.
Sinds de opening van dit gebouw zijn er een veelheid aan ongelukken gebeurd.
En scootmobielen kunnen niet naar binnen!
https://forum.nl/nl/praktisch/toegankelijkheid
==
Schoor kletst met het allergrootste gemak - alles en iedereen - naar ''Het Noorden'.
Ja, wel.
Babbelbabbel.
Een toeriste gaf onlangs aan dat zij Groningen de afgelopen jaren vond afgegleden van een 8 naar een 6.
Het is in de Brakken Bek nu wachten op een (dodelijk) Kerstongeluk.
Mevrouw Kiki