Vanaf zaterdagmiddag 17:00 uur is de digitale dienstverlening van de gemeente hersteld en kunnen inwoners weer veilig gebruik maken van alle diensten. Vergelijkbaar nieuws komt van de provincie.
Sinds 17 januari was de dienstverlening van de gemeente Groningen beperkt. Zo kon er online geen afspraak gemaakt worden voor een paspoort of rijbewijs. Ook kon er geen melding worden gedaan van loszittende stoeptegels of niet werkende lantaarnpalen.
Dat kwam door een mogelijk beveiligingslek in de software. Door het uitzetten van de Citrix-server werd voorkomen dat kwaadwillenden in de gemeentelijke systemen konden komen. Na het installeren en testen van de herstel-software heeft de gemeente de server weer aangezet en is het weer veilig om gebruik te maken van alle gemeentelijke, digitale diensten.
Citrix is vrijdagavond ook weer ingeschakeld bij de provincie Groningen. Medewerkers van de provincie kunnen weer thuiswerken.
Volgende week, op tweede kerstdag, organiseren Dagmar Slump en Anna Smits voor het derde jaar…
Een 25-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot veertig maanden celstraf wegens meermalen poging tot…
Bij een aanrijding donderdagmiddag rond 13.45 uur op de westelijke ringweg zijn één of meerdere…
Woningeigenaren moeten vanaf 1 januari verplicht melden wanneer en voor hoeveel nachten hun woning aan…
De RUG staat in de Keuzegids Universiteiten 2025 op de derde plek van beste brede…
Het aantal WW-uitkeringen in Groningen is in november gedaald, na een aantal maanden met een…
Bekijk reacties
Dat had niet gehoeven. Dinsdag was het vanuit Citrix alweer operationeel.
Maar het schijnt nogal een puinhoop te zijn op de ICT afdeling van de gemeente Groningen. Vandaar deze vertraging.
Thuiswerken, grootste flauwekul die er maar bestaat.