Omwonenden van het toekomstige testcentrum van de hyperloop bij Meerstad zijn boos over het gebrek aan communicatie. Dat bleek woensdag tijdens een informatieavond over de plannen in Scharmer.
Volgens het bedrijf Hardt Hyperloop, dat het testcentrum wil realiseren, is er sprake van een misverstand. De plannen bevinden zich nog in de voorbereidende fase. Er is tot nu toe enkel een tekening van de testbaan, die 2,6 kilometer lang moet worden. Door de buis worden goederen en misschien ook personen met snelheden tot 1000 km per uur vervoerd. Uiteindelijk moeten er door heel Europa van die buizen lopen.
Volgens de oprichters van het testcentrum maakt het voertuig in de buis nauwelijks geluid. De omwonenden zijn echter bang dat het uitzicht verpest wordt en dat er veel meer verkeer door hun woongebied komt. De komst van het testcentrum hangt onder meer af van eventuele subsidies van het rijk. Het testcentrum gaat minstens 25 miljoen euro kosten.
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
De speeltuin aan de Prinsesseweg en de kleinere speelplekken aan de J.W. Frisostraat en de…
Bekijk reacties
Weer zo'n gevaarlijke 'er is nog beslist' en de suggestie dat er nog inspraak volgt is meestal ook een wassen neus. Overigens was er eerst sprake van een ronde baan met een diameter van 3 km en dus een lengte van ca 10 km. Wat zou het nut dan zijn van een maar iets verlengde versie van Hyperloop one van slechts 2.6 km? En die hoge snelheden worden alleen bereikt met vacuum (of iig hele lage druk) wat juist veel herrie kan opleveren door de benodigde vacuum pompen. Maar het belangrijkste argument tegen dit bouwproject is dat de gecreeerde stikstofuitstoot bij de bouw andere veel noodzakelijkere bouwprojecten kan dwars zitten. En ook de boeren zullen dankzij zo'n dubieus project aan nog strengere stikstofnormen moeten voldoen.
hardt hyperloop weet kennelijk ook dat de tamtam nog steeds het snelste communicatiemiddel is en waar de tamtam is is de rook niet ver weg..
Vooruitgang is verboden. Je moet normaal doen. Het is al zo jammer dat ze de trein hebben uitgevonden. Postkoetsen waren veel beter. Rot op met je technologie!
Het zal je huis maar zijn met een prachtig uitzicht over de landerijen.. Aangekocht, omdat het bestemmingsplan geen bedrijventerrein liet zien. En dan overkom je dit. Maar dat empathisch vermogen ontbreekt bij sommige reaguurders. Of ze begrijpen de materie niet.
In 2013 zouden in dat gebied tussen de 3 en 11 windturbines worden geplaatst en sinds 2011 ligt er op dat gebied een plan om bedrijvigheid op het gebied van energie te realiseren. Dan is dit een mooi project daarvoor. En ieder die daar de afgelopen 20 jaar een huis heeft gekocht wist of had kunnen weten dat het gebied fundamenteel zou veranderen.