Ondanks de Citrix-problemen heeft de gemeente Groningen de dienstverlening in de richting van haar inwoners op orde. Dat laat een woordvoerder maandag desgevraagd weten.
“Sinds we het systeem afgekoppeld hebben ondervinden we een aantal nadelige effecten”, vertelt de woordvoerder. “Medewerkers kunnen bijvoorbeeld thuis niet inloggen. Dat is heel vervelend maar in onze gebouwen hebben we genoeg flexplekken waar mensen aan het werk kunnen.” Ook met de serviceverlening in de richting van de inwoners gaat het goed. “Wil je een parkeervergunning aanmelden, het aangeven van een baby of het aanvragen van de afvalwijzer, dan werkt dat allemaal naar behoren.”
Toch is de dienstverlening niet optimaal. “Als je op onze website een afspraak wilt maken om je rijbewijs op te komen halen, of als je losliggende stoeptegels of niet werkende lantaarnpalen wilt melden, dan lukt dat momenteel niet. Als oplossing hebben we daarom geregeld dat mensen het Klanten Contact Centrum kunnen bellen. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 14 050.
De woordvoerder kan nog niet zeggen hoe lang de problemen gaan duren en wanneer Citrix weer in de lucht wordt gebracht.
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
De zachtere temperaturen blijven nog even bij ons. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis begint donderdag mild,…