Het gaat niet goed met de commerciële zaken bij FC Groningen. Dat blijkt uit de nieuwjaarstoespraak van directeur Wouter Gudde, woensdagavond in het Hitachi Stadium.
Van de sponsoren wil na dit seizoen 28 procent het contract met de club opzeggen. Vergeleken met tien jaar geleden komt er 2,5 miljoen euro minder binnen aan commerciële inkomsten. Gudde spreekt dan ook van een zorgwekkende situatie. De club wil er dan ook alles aan doen om sponsors te boeien, te binden en te behouden.
Hoe dat moet gebeuren, moet blijken uit een nieuw commercieel plan, dat volgende maand openbaar wordt gemaakt. Het belangrijkste daarbij is het aanbieden van attractief voetbal op de mat. Verder moet een bezoek aan de club een complete middag of avond uit worden, waarbij de sponsors hun netwerk kunnen uitbreiden. Wel gaat volgens Gudde het beleid veranderen. Er worden minder kortingen verstrekt en de contracten met sponsors worden meer gelijkgetrokken.
Tenslotte de horeca: FC Groningen neemt het 50 procent aandeel van MartiniPlaza over. Daarmee wordt de FC per 31 januari a.s. met FC Groningen Horeca voor de volle honderd procent eigenaar van de horeca-activiteiten in het Stadion. Gudde verwacht daardoor meer omzet tijdens wedstrijddagen.
De achtkoppige Groningse pencak silat-ploeg heeft vier prijzen behaald op het wereldkampioenschap in Abu Dhabi.…
Een rechtbank in Amsterdam heeft een 45-jarige Stadjer veroordeeld voor oplichting. De man krijgt tot…
Op de avond van eerste kerstdag heeft een brand gewoed in een schoorsteen van een…
De komende dagen zien we weinig verandering in het weer: de zon is vrijwel onzichtbaar…
Een 38-jarige vrouw uit Groningen is in de nacht van dinsdag op woensdag aan de…
De hulpdiensten zijn dinsdagavond uitgerukt naar de Tasmantoren in de Stad. Dat meldt RTV Noord.…
Bekijk reacties
Ga je richten op voor sponsoren interessant publiek. Maak er een familieclub van, waar geen plek is voor Hooligans en schreeuwtuig. Met drie generaties op de tribune.
Dit soort rare constructies kunnen alleen bestaan als je een veredelde advertentieverkoper zoals Nijland aan het bewind hebt, Nijland en kornuiten hebben er uiteindelijk gewoon een puinhoop van gemaakt.( en dat mag Gudde nu opruimen )
Toen de dobber Veldmate weg ging bij de FC begonnen de puinhopen constructie van Nijland zichtbaar te worden, en nog zijn er een paar dombo's die Nijland op het schild heven.
Zolang het voetbal niet veel meer voorstelt is het heel erg lastig om sponsors in de club te interesseren.
Met veel minder geld weten andere clubs het publiek veel beter aan te spreken en aantrekkelijker voetbal op de grasmat te leggen.
Heel jammer, in de eerste jaren in de Euroborg werd er aantrekkelijk voetbal gespeeld en werden de resultaten ook nog eens steeds beter. Na het vertrek van Ron Jans is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan.
De huidige trainer praat uitsluitend in algemeenheden en cliche's. Nooit is hij op een heldere analyse of originele gedachtengang te betrappen. Wanneer je er op gaat letten dan is het bijna lachwekkend.
@RealJAck, even wakker worden, de twee laatste seizoenen onder Jans waren gewoon bar slecht.
FC Groningen heeft lang kunnen teren op het goede scoutwerk van hoofdzakelijk Veldmate, de transferopbrengsten werden elk jaar gedeeltelijk gebruikt om de gaten van het chronische begrotingstekort/faalbeleid te dichten.
Daarbij opgeteld komt ook nog eens keer het zeer slechte commerciële team van de afgelopen jaren, vrienden en kennissen aanstellen was belangrijker voor Nijland dan kwaliteit.
Ik ben jaren afnemer geweest van Business Seats. Op een gegeven moment gestopt, nooit iets gehoord van de club. Geen vraag waarom of niks.
Alleen de grote sponsoren waren (zijn) interessant lijkt het wel. Ik snap wel dat iedereen wegloopt.
Gooi de salarissen van alle op de loonlijst staande FcGers met 25% omlaag en er is geen sponsor meer nodig. Kunnen ook de toegangskaarten goedkoper.
Loopt de Euroborg weer vol
Hoe makkelijk kan het zijn!