Het provinciebestuur van Drenthe gaat vol achter de Nedersaksenlijn staan. Dat meldt RTV Drenthe.
De provincies Groningen en Overijssel waren tot nu toe de kartrekkers voor de spoorlijn van Groningen via Stadskanaal en Emmen naar Twente. “We moeten de Nedersaksenlijn nu op de spooragenda 2020-2040 zien te krijgen. De provincies Overijssel en Groningen hebben het op de agenda gezet en wij zijn aangehaakt”, aldus Gedeputeerde Cees Bijl.
Om de lijn te realiseren moet er spoor aangelegd worden tussen Stadskanaal en Emmen. Het spoor tussen Veendam en Stadskanaal is in 2024 geschikt voor reizigersvervoer.
Er zijn drie varianten voor het spoor tussen Stadskanaal en Emmen. Eén direct tussen beide plaatsen, één via Musselkanaal en de derde is via Musselkanaal en Ter Apel langs Emmer Compascuum. Daar moet dan een station komen, aldus diverse Drentse bestuurders. Dat is de langste (30 kilometer) en duurste variant, maar het levert wel de meeste reizigers op.
Vrijdag blijft het droog en is er veel bewolking, afgewisseld door een paar opklaringen. Het…
De zon was de afgelopen tijd al weinig te zien. De afgelopen weken verliepen ook…
De gemeente is begonnen met het sluiten of tijdelijk verwijderen van prullenbakken en papier- en…
Het bestuur van WerkenMetZorg is opgelucht, want de gemeente Groningen gaat de organisatie waarschijnlijk steunen.…
Volgende week, op tweede kerstdag, organiseren Dagmar Slump en Anna Smits voor het derde jaar…
Een 25-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot veertig maanden celstraf wegens meermalen poging tot…
Bekijk reacties
Heel goed. Het lijkt mij ook goed, dat de trein via Ter Apel rijdt.