De politie Noord-Nederland is deze week begonnen aan een experiment met een robot die kleine aangiftes moet gaan opnemen in politiebureaus. De kleine, mensachtige robot stond vrijdag op het politiebureau in Assen. Eerder deze week was hij al op het bureau in Hoogezand actief.
De robot, Pepper genaamd is niet van de politie zelf, maar aan de dienst uitgeleend door TNO. Het apparaat is bedoeld om de werkdruk te verlagen voor baliemedewerkers. De robot neemt het simpele, administratieve werk over van de baliemedewerker, zodat deze zich meer kan richten op het emotionele aspect van het politiewerk achter de balie.
De tests zijn bedoeld om te zien hoe burgers reageren op deze manier van werken. De feedback over de aangiftes aan de robot wordt gebruikt om het systeem te verbeteren. In de toekomst zal de robot misschien ook op bureau in de Stad te zien zijn.
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Donar heeft zondagmiddag in Charleroi verloren van Spirou Basket. Ondanks de steun van tientallen meegereisde…
Bij de Euroborg is het door brand getroffen koffiehokje bij het uitvak vervangen door een…
Pop-up restaurant Happietaria heeft sinds deze week haar deuren geopend aan de Henri Dunantlaan. Het…
Op de ijsbaan van Kardinge vond zaterdagavond het natuurijsuur plaats. Volgens Hein Schepers van de…
Bekijk reacties
Doe maar niet
Wat een kinderlijk idee.
Behoorlijk infantiel idee om gedupeerden met een soort van stuk speelgoed te laten communiceren en geeft m.i. aardig weer op welk niveau TNO en justitie denkt en werkt.
Zet dan bijv. een volwaardige aangiftezuil neer of iets van die strekking, waarbij duidelijk is dat gedupeerden op een serieuze manier aangifte kunnen doen met daarbij eventueel een papieren uitdraai die men kan meenemen als bewijs van aangifte en een kopie daarvan kan overhandigen aan de dienstdoende gewapende balie-ambtenaar.
Weer een teken van het falen van het kapitalisme. De robot wordt o.a. gebruikt om de werkdruk van de baliemedewerkers te verlagen. Misschien moet men gewoon wat meer personeel aannemen zodat er een goede klantvriendelijke manier van werken ontstaat. iemand die aangifte doet van een bv fietsendiefstal, kan best in een hoge emotie zitten als die fiets voor diegene van levensbelang is en diegene ook geen geld heeft om een nieuwe te kopen. Het is dan best kut als een robotstem je vraagt, waar kan ik je mee helpen. Zo'n persoon wil graag gehoord worden, empathie krijgen, misschien wel raad krijgen.
Er gaat niks boven gekwalificeerd personeel. Echter regeert het geld en is het niet voor niks dat de 1 na de ander met een burn-out thuis komt te zitten. Omdat aan de bovenkant de kapitalistische opvreters zitten van de maatschappij die bakken met geld naar huis slepen, terwijl het echt hard werkende personeel wordt uitgeknepen.