De gemeente moet samenwerking zoeken met andere provincies en grote steden in het Noorden, voor goede en snelle treinverbindingen waar Den Haag niet omheen kan. Dat zegt PvdA-raadslid Rik van Niejenhuis.
Hij vindt het goed dat het gemeentebestuur een nieuwe mobiliteitsvisie maakt, want als we niets doen loopt het verkeer in de stad vast. Er moeten wel duidelijke keuzes worden gemaakt en dat kan Groningen niet alleen, aldus het raadslid.
Hij wil dat Groningen actief samenwerking zoekt met Friesland, Drenthe, Overijssel en de andere drie grote steden in het noorden. Er moet een breed plan komen dat steint op deze overheden, en betrek ook VNO-NVW en SNN erbij. Die samenwerking is ook nodig om Den Haag over de streep te trekken, want Den Haag moet voor financiering zorgen. Een snelle treinverbinding is bovendien goed voor het ontlasten van de Randstad, aldus Van Niejenhuis.
In het provinciehuis van Groningen zijn vrijdag de winnaars van de scholenchallenge Wij hebben de…
Een bijzonder stukje geschiedenis wordt eind deze maand geveild in Zwijndrecht. Op een envelop uit…
In het Wallengebied in Amsterdam is afgelopen donderdagavond een Groninger (18) op heterdaad betrapt terwijl…
Het Groninger Museum maakte vrijdag zijn volledige collectie online toegankelijk. Meer dan 35.000 kunstwerken zijn…
Op de Bordewijklaan in de Wijert vond vrijdagmiddag een ernstig ongeluk plaats. Een fietser raakte…
De 17e editie van WinterWelVaart brengt veranderingen met zich mee. Vanwege de defecte Visserbrug meren…
Bekijk reacties
Weten we, gebeurt niet, komt geen budget voor, hou maar op met dromen.
Zet in op de Nedersaksenlijn, die is haalbaar.
Toch blijven proberen met die LelyLijn en verbinding met Duitsland
Sachsenroute is uiteraard ook OK!
En voor de Regio alsnog een vorm van LightRail / REGIOTRAM !
Niet ales kan met bussen! We lijden hier al aan een busseninfarct!
Even goed lezen: Een snelle treinverbinding is bovendien goed voor het ontlasten van de Randstad, aldus Van Niejenhuis.
Dat betekent dus dat het noorden daarmee meer belast wordt. Nee laat maar, ik hoef niet zo nodig die randstadfiguren in het noorden. Liever een lijn naar Duitsland.