Een bijpraatsessie van Bart Schmeink, interim-directeur van Groningen Airport Eelde, heeft raads- en statenleden maandag niet geheel kunnen overtuigen over de toekomst van de luchthaven, zo stellen RTV Noord en RTV Drenthe.
Raads- en statenleden van de aandeelhouders kregen opnieuw een verlies voorgespiegeld, dit keer 1,4 miljoen euro. De hubverbinding-strategie lijkt mislukt, er is met alleen nog een lijndienst met Londen Southend over. Interim-directeur Schmeink wil daarom terug naar een luchthaven die van alles wat heeft: lesvluchten, bedrijvigheid rondom de luchthaven, private jets, donorvluchten en ook chartervluchten. Die zijn wel winstgevend.
Eind vorige maand vertelde Burgemeester en Wethouders van Groningen dat ze in gesprek is met een nieuwe partij om de aandelen in Groningen Airport Eelde over te nemen. Volgens de gemeente is het afblazen van deze verkoop ‘mogelijk mede te wijten aan het huidig presteren van de luchthaven’. “Pas als voor deze periode meerdere scenario’s zijn ontwikkeld en doorgerekend kunnen wij als aandeelhouders in eerste instantie bepalen of wij GAE überhaupt kunnen en willen helpen en of dat vanuit staatssteunoptiek mogelijk is. Het vraagt van alle aandeelhouders een heroverweging van de positie,” zo stelde het gemeentebestuur toen.
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
De speeltuin aan de Prinsesseweg en de kleinere speelplekken aan de J.W. Frisostraat en de…
Bekijk reacties
vanaf nu is het wachten op de 'pitch' van de volgende directeur. intussen wel blijven meebetalen. etc. etc...
Aandelen verkopen aan Schiphol die er dan vakantievluchten vanaf kan laten plaatsvinden als alternatief voor het tot mislukken gedoemde Lelystad. Groningen en Maastricht hebben ruimte. Zo hou je de luchthaven ook in stand voor klein zakelijk verkeer, wat belangrijk is voor het vestigingsklimaat in het noorden.
Nu als Groen Links (lid GS en B&W Groningen) eindelijk laten zien dat je de klimaatproblematiek echt serieus neemt en dus de boel wil sluiten of iig flink wil laten terugschalen. Juist de chartervluchten zijn milieuvervuilende luxe die flink bijdraagt aan de CO2 problematiek.
Maar wat zal het zielige lobbyclubje Groen Links weer gaan doen ?
Juist! Principes op zij en cash scoren voor de achterban!
En dan ergens zaterdagmiddag weer ergens gaan staan met spandoekjes met teksten als 'The time to act is now!'
Wat een grap is Groen Links geworden.
Vliegveldje voor drones