Een bijpraatsessie van Bart Schmeink, interim-directeur van Groningen Airport Eelde, heeft raads- en statenleden maandag niet geheel kunnen overtuigen over de toekomst van de luchthaven, zo stellen RTV Noord en RTV Drenthe.
Raads- en statenleden van de aandeelhouders kregen opnieuw een verlies voorgespiegeld, dit keer 1,4 miljoen euro. De hubverbinding-strategie lijkt mislukt, er is met alleen nog een lijndienst met Londen Southend over. Interim-directeur Schmeink wil daarom terug naar een luchthaven die van alles wat heeft: lesvluchten, bedrijvigheid rondom de luchthaven, private jets, donorvluchten en ook chartervluchten. Die zijn wel winstgevend.
Eind vorige maand vertelde Burgemeester en Wethouders van Groningen dat ze in gesprek is met een nieuwe partij om de aandelen in Groningen Airport Eelde over te nemen. Volgens de gemeente is het afblazen van deze verkoop ‘mogelijk mede te wijten aan het huidig presteren van de luchthaven’. “Pas als voor deze periode meerdere scenario’s zijn ontwikkeld en doorgerekend kunnen wij als aandeelhouders in eerste instantie bepalen of wij GAE überhaupt kunnen en willen helpen en of dat vanuit staatssteunoptiek mogelijk is. Het vraagt van alle aandeelhouders een heroverweging van de positie,” zo stelde het gemeentebestuur toen.
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Bekijk reacties
vanaf nu is het wachten op de 'pitch' van de volgende directeur. intussen wel blijven meebetalen. etc. etc...
Aandelen verkopen aan Schiphol die er dan vakantievluchten vanaf kan laten plaatsvinden als alternatief voor het tot mislukken gedoemde Lelystad. Groningen en Maastricht hebben ruimte. Zo hou je de luchthaven ook in stand voor klein zakelijk verkeer, wat belangrijk is voor het vestigingsklimaat in het noorden.
Nu als Groen Links (lid GS en B&W Groningen) eindelijk laten zien dat je de klimaatproblematiek echt serieus neemt en dus de boel wil sluiten of iig flink wil laten terugschalen. Juist de chartervluchten zijn milieuvervuilende luxe die flink bijdraagt aan de CO2 problematiek.
Maar wat zal het zielige lobbyclubje Groen Links weer gaan doen ?
Juist! Principes op zij en cash scoren voor de achterban!
En dan ergens zaterdagmiddag weer ergens gaan staan met spandoekjes met teksten als 'The time to act is now!'
Wat een grap is Groen Links geworden.
Vliegveldje voor drones