Bij een verkeersongeluk vrijdagavond op de Korreweg is een fietser gewond geraakt. Dat meldt Rick ten Cate van de incidentenwebsite tencatefotografie.nl.
Het ongeluk vond plaats rond 20.15 uur op de kruising met het Boterdiep. “Hoe het precies heeft kunnen gebeuren is onbekend”, vertelt Ten Cate. “Een fietser, of eigenlijk een wielrenner wilde het kruispunt oversteken. Een taxichauffeur was dat op hetzelfde moment ook van plan. Daarbij heeft de één de ander over het hoofd gezien waardoor een aanrijding het gevolg was.” Hulpdiensten waren snel ter plaatse. Ambulancemedewerkers hebben zich ontfermd over het slachtoffer. Politieagenten zetten de busbaan af om de hulpverleners veilig hun werk te kunnen laten doen.
Na enige tijd is het slachtoffer met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. “Welke verwondingen de wielrenner heeft opgelopen is onbekend.” De politie doet onderzoek naar de toedracht.
Amerikanen gaan dinsdag naar de stembus voor de presidentsverkiezingen. Groningse Amerikanen volgens de verkiezingen op…
Het KNMI waarschuwt dinsdagavond voor dichte mist. Voor de provincie Groningen is een 'code geel'…
Het Martini Ziekenhuis en Procap uit de gemeente Groningen zijn verkozen tot de beste Groene…
Verkenner Peter den Oudsten (PvdA) heeft Maarten Ruys gevraagd als tweede verkenner in de zoektocht…
Festival Swingin' Groningen dreigt na ruim dertig jaar te verdwijnen. Uit de cultuurnota blijkt dat…
Dinsdagochtend gingen de Promotiedagen in Martiniplaza weer van start. Hier komen ondernemers uit het noorden…
Bekijk reacties
Een wielrenner? Niet iedereen op een wielrenfiets is een wielrenner. Om 20:15 is het allang donker. Als het een wielrenner was gewweest had er een lamp op gezeten.
Het is wel weer duidelijk op de foto's te zien waar dit heeft plaats gevonden. Hier hebben al meerdere zware ongevallen plaats gevonden. Zelfs een leek ziet dat dit een levensgevaarlijke en onnozel ingerichte situatie is. De gemeente beschikt toch wel over verkeersdeskundigen? Waarom zorgen die niet voor aanpassingen en veiligheid. Zelfde verhaal was op de Eikenlaan. Wachten op zware ongevallen die daar ook gebeurd zijn, en dan toch nog trots durven zeggen dat het een geslaagde proef was, en vervolgens snel de situatie weer naar het oude brengen. Stel die lui aansprakelijk voor hun onkunde!
@Joop,
Wat is er hier dan niet duidelijk aan? Staan overal haaientanden en voorrangsborden. Je zou er beter aan doen om verkeersdeelnemers er op te gaan attenderen dat deze de wettelijke verkeersregels gaan leren voor zij zich met welke veroermiddel dan ook, op de openbare weg gaan begeven.
@Middenweg: Misschien een verschil tussen de theorie en praktijk? Ook de situatie bij de Eikenlaan was toen toch duidelijk dat automobilisten ineens voorrang moesten geven aan de tsunami aan fietsers. En was al voorspeld dat er ongelukken van kwamen. Ondanks verkeerregelaars, ja hoor, 2 fietsers zwaar gewond plat gereden. Ach, de situatie was toch duidelijk? Haaientandjes, verkeerregelaars, bobbels in de weg.
Je zou er beter aan doen om verkeersdeskundigen echt deskundig te maken door deze in de praktijk te laten werken, te luisteren naar burgers, i.p.v. eigengereide lumineuze plannetjes te ontwikkelen achter een bureau.
Ik rij nu nog ongeveer 35.000km per jaar, een jaar of vijftien geleden was dit bijna het dubbele, ik heb de verkeersdrukte, niet enkel door het land en in Europa, ook in deze stad op zien komen, met alle ellende van dien. Waar het om deze stad en in jou geval de Eikenlaan gaat, dat het daar mis zou gaan kon je vantevoren aan zien komen, in deze stad is de footprint veel en veel te klein om alle verkeersstromen aan te kunnen, dit kun je enkel dan nog enigszins in goede banen gaan leiden als je op bestaande verkeerswetgeving blijvend gaat handhaven door dagelijks lik op stuk te gaan verbaliseren, moet jij eens zien hoe snel alle verkeersdeelnemers de wettelijke verkeersregels (b)lijken te kennnen en er zich aan (b)lijken te gaan houden.
Het is allemaal veel te vrijblijvend geworden in dit land, niet enkel waar het om verkeer gaat. Hoe groot is de pakkans nu nog als jij de wettelijke verkeersregels aan je laars lapt, 0,0 tot 0.01 %? Hoger zal het beslist niet zijn.