De Groningse afdeling van de Jonge Democraten, de jongerenorganisatie van D66, gaan aanstaande vrijdag nep-treinkaartjes voor de Lelylijn uitdelen op het hoofdstation van Groningen. Met de kaartjes hopen ze jongeren aan te sporen om de Lelylijn via sociale media onder de aandacht te brengen bij minister Cora van Nieuwenhuizen.
Op de kaartjes staat het contactformulier en het Twitteraccount van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat vermeld. “Het kabinet moet niet langer om de kwestie heen draaien met een eindeloze stroom onderzoeken waarvan we de uitkomst al dertien jaar kennen. Laten we nu zo snel mogelijk de schoppen in de grond zetten”, aldus Puck Rouffaer, voorzitter van de Jonge Democraten Groningen
De Jonge Democraten hopen het momentum achter de Lelylijn met deze actie wat kracht bij te zetten. Het onderzoek naar de haalbaarheid van de lijn loopt inmiddels. Rouffaer: “Het zou mooi zijn als we als regio niet langer gezien worden als een uithoek. Met een uur reistijd kan je prima wonen in Groningen en werken in de Randstad, kunnen Amsterdammers makkelijker genieten van al het moois dat Groningen te bieden heeft, en ontmoedig je ook meteen vlieg- en autoverkeer.”
Cartago, een inmiddels bijna twintig jaar lopend project om duizenden oorkonden uit Drenthe en Groningen…
Niks is zo vreemd als in het ziekenhuis moeten slapen als kind. En vooral nu…
Het kabinet is akkoord om volgend jaar zero-emissiezones voor vervuilende bestel- en vrachtwagens in te…
Het Sinterklaas- en kerstfeest staan alweer bijna voor deur. Daarom werd er donderdagmiddag een speelgoedruilactie…
Treinreizigers tussen Groningen en Eemshaven moeten vrijdagmiddag rekening houden met vertragingen. (meer…)
De Groninger schaatser Jenning de Boo is vrijdagochtend op de wereldbekerwedstrijden in het Japanse Nagano…
Bekijk reacties
"Heereveen"? Oh ja, de onderwijs-partij...
Pardon?
Wij zijn geen uithoek.
Wij zijn een normale hoek.
''Men' wil hier wonen en in de randstad werken?
> Dus alle andere Nederlanders moeten een snelle trein door hun landschap accepteren?
> Elke dag moet er - heen en weer - gereisd worden?
> Nog meer fietsbulten naar het Groninger Hoofdstation, dan er nu al zijn?
> De huizenmarkt is hier al belaagd door alle studenten.
> Het is hier aardbevingsgebied met kapotte woningen waarvan de versterking niet op gang komt.
> Alles wat een beetje Boom is wordt hier tegen de vlakte gezaagd, zelfs voor een handje vol fietsers uit Sauwerd.
> Amsterdam heeft in haar binnenstad veel Bomen. Ze heeft ook veel parken en stedelijk groen.
> D'66 wethouder Ton Schoor weigerde onderzoek te doen naar de foute windhinderrapporten Brede BEK (Forum).
Uitgerekend door hem en door Jan Terlouw (D'66) zitten we nu met een hopeloos gebouw.
De D'66 DROG oneliner: SNEL door Nederland.
D'66 bedoelt: SNEL DOOR VERNIELD NEDERLAND!
Mevrouw Kiki
Ach de kleine eurofieltjes laten van zich horen, allemaal dromend van een politieke carrière waarin zij zelf centraal staan en alleen burgers nodig hebben voor de stemmen.
Ik hoop van harte dat deze lijn er niet komt, zorg maar voor werkgelegenheid hier in Groningen i.d.p. van arbeiders op lange werkdagen te trakteren, en ja ik tel de reisuren mee onder werk net zoals al die 'hardwerkende' ondernemers al uren beginnen te tellen zodra de 'luiken' s'morgens opengaan en pas stopt wanneer de 'luiken' weer dicht gaan.
De studentjes politieke dromers die denken dat alles kan.Een Leleylijn 6 miljard , investeer dat eerst in alle mensen die schade hebben door de gas winning.
D66 droomt over Leleylijn en Niedersaksenlijn en Veendam - Stadskanaal en verdubbeling Groningen > Winschoten Duitsland en droom over de zuidelijke ringweg Groningen oh ja gevolgd door westelijke ringweg 500 miljoen.
D66 heeft zoveel geld met het dromen komt het geld.
Voor het station Groningen is ook nog te weinig geld.
Wanneer keert de realiteit terug .
Geweldig initiatief jammer dat er nog steeds grijze muizen zijn die niet naar de toekomst willen kijken en alleen vasthouden aan verouderde ideeën. Ik hoop dat deze lijn er snel komt en het noorden een goeie verbinding krijgt met en de randstad en Europa.
P.C.J.Muijzert
Het betreft niet alleen de kapotte huizen. Ook de economische schade is enorm door de gaswinning. Ik heb stukken in handen midden jaren 60, waaruit blijkt, dat de regering geenszins van plan was, om te investeren in Groningen, wegens kapitaalverlies. Omdat men wist, dat dit kon gaan gebeuren. Het verklaart ook de armoede in Groningen. Als relatief de grootste van het land. Helaas, zijn er nooit 'volksvertegenwoordigers 'opgestaan, om dit onder de aandacht te brengen. Ze heulen alleen maar met politiek Den Haag. Voor hun eigen carrière!
Er wordt al zolang gesproken over een snelle verbinding. En telkens als de verkiezingen in aantocht zijn, begint het riedeltje weer. We willen daden en geen gebakken lucht!
Mooi initiatief! Wat een anti-veranderingsmensen hier zeg, jammer.