Het aantal onderzoeken van de ombudsman naar klachten over het Noordelijk Belastingkantoor is in 2019 met 80 procent gestegen. Dat schrijft de ombudsman in een jaarverslag over het afgelopen jaar. Dit werd maandagmiddag gepubliceerd.
“De aanloopproblemen van deze jonge organisatie zijn nog niet voorbij”, constateert ombudsman Marijke Hermans. “Fouten maken hoort bij werken, maar de veelheid van fouten baart mij wel zorgen.” Volgens de ombudsman waren systemen nog niet op orde en waren er achterstanden. “Gezien deze constateringen is het eigenlijk opvallend dat er niet meer mensen hun weg naar de ombudsman hebben gezocht en gevonden.”
De ombudsman heeft 36 kwesties in onderzoek genomen. Dit is 80% meer dan in 2018 (20 dossiers) en dat jaar liet al een flinke stijging zien ten opzichte van 2017 (7 dossiers) toen het opleggen en innen van de gemeentelijke belastingen nog in handen van de gemeente was.
In galerie ARTisBOOK aan de Westerhavenstraat vond de afgelopen vier dagen een kunstmanifestatie plaats die…
Met een feestelijk en gevarieerd programma heeft Harmonie Patrimonium zaterdagavond het publiek in de Columnakerk…
FC Groningen is het kalenderjaar 2025 begonnen met een bloedeloos gelijkspel tegen concurrent Almere City.…
Het beleid rond betaald parkeren, en specifiek de bezoekersvergunningen, wordt voorlopig niet aangepast. Volgens wethouder…
Wat zal 2025 voor FC Groningen in petto hebben? De manschappen van Dick Lukkien hebben…
De ijshockeyers van GIJS hebben zaterdagavond nipt verloren van UNIS Flyers. Op Kardinge stond er…
Bekijk reacties
Volgens mij is het ook beleid. Toen ik een gedeeltelijke vrijstelling kreeg en vroeg of ik mijn al betaalde aanslag ook gedeeltelijk terug zou krijgen was het antwoord 'over 6 weken'. Verder vragen leverde op: we zijn wettelijk verplicht het binnen 6 weken te doen, dus doen we het op de laatste dag van die periode. Dat is dus zeer bewust vertragen.