Kinderen kunnen niet naar school, vanwege de coronacrisis. Ze volgen thuis onderwijs, via laptop, tablet, of computer. Helpdesk050 begeleidt ouders en kinderen die computerproblemen hebben bij dit thuisonderwijs.
Er kunnen problemen zijn met de computer zelf, maar ook bijvoorbeeld met het installeren en het gebruik van de software die door de docenten wordt gebruikt. Ook kan het zijn dat een gezin geen laptop heeft, ook dan kan Helpdesk050 helpen.
De computerhulp wordt gegeven door ICT-studenten van het Noorderpoortcollege. Dit gebeurt via de telefoon en met behulp van Teamviewer, waarbij de student tijdelijk toegang krijgt tot de computer. Mocht de helpdeskmedewerker er ook niet uit komen, dan staat er nog een team klaar om hem/haar verder te helpen.
Wie gebruik wil maken van Helpdesk050 kan bellen met 050 – 2110 423. Dit kan ’s ochtends van 9:00 – 12:00 uur en ’s middags van 13:00 – 16:00 uur. Alle verdere informatie en contactmogelijkheden zijn te vinden op de site van Helpdesk050.
Irma Noorbergen van Helpdesk050 legde woensdagochtend in de OOG Ochtendshow uit hoe de service werkt. Beluister het interview hier terug:
De ijshockeyers van GIJS Marne Groningen zakken opnieuw op de ranglijst na een thuisnederlaag tegen…
Er is dit jaar niet één oliebollenkraam die er in de gemeente Groningen met de…
Bij een 1-1 gelijke stand is de competitiewedstrijd tussen Heracles en FC Groningen definitief gestaakt…
Volgens ESPN is een FC Groningen-supporter naar beneden gevallen van de tribune tijdens de wedstrijd…
Winterstad Groningen stond vanavond om 19.00 uur een minuut stil vanwege de aanslag op de…
FC Groningen speelt zaterdagavond haar laatste wedstrijd van 2024 op bezoek bij Heracles Almelo. Beide…