Foto: Sebastiaan Scheffer
Kinderen kunnen niet naar school, vanwege de coronacrisis. Ze volgen thuis onderwijs, via laptop, tablet, of computer. Helpdesk050 begeleidt ouders en kinderen die computerproblemen hebben bij dit thuisonderwijs.
Er kunnen problemen zijn met de computer zelf, maar ook bijvoorbeeld met het installeren en het gebruik van de software die door de docenten wordt gebruikt. Ook kan het zijn dat een gezin geen laptop heeft, ook dan kan Helpdesk050 helpen.
De computerhulp wordt gegeven door ICT-studenten van het Noorderpoortcollege. Dit gebeurt via de telefoon en met behulp van Teamviewer, waarbij de student tijdelijk toegang krijgt tot de computer. Mocht de helpdeskmedewerker er ook niet uit komen, dan staat er nog een team klaar om hem/haar verder te helpen.
Wie gebruik wil maken van Helpdesk050 kan bellen met 050 – 2110 423. Dit kan ’s ochtends van 9:00 – 12:00 uur en ’s middags van 13:00 – 16:00 uur. Alle verdere informatie en contactmogelijkheden zijn te vinden op de site van Helpdesk050.
Irma Noorbergen van Helpdesk050 legde woensdagochtend in de OOG Ochtendshow uit hoe de service werkt. Beluister het interview hier terug:
Het Groninger Museum heeft deze dinsdag de 50.000ste bezoeker van de tentoonstelling Hoe Van Gogh…
Racende scooters, donkere ruiten en weinig aantrekkelijke winkels. Dat is het beeld dat je ziet…
De Stadspartij 100% voor Groningen heeft vanaf komende woensdag geen vier, maar drie zetels in…
Als het aan de Partij voor het Noorden ligt, worden alsnog trappen voor voetgangers aangelegd…
De bestralingsmaskers voor kinderen in het UMCG Protonencentrum worden opgefleurd om angst en spanning te…
Fatbikers en fietsers rijden, ondanks de verkeersmaatregelen die nu bijna twee maanden gelden op de…