Vanaf dinsdag zitten studenten van Noorderpoort telefonisch klaar om gezinnen te helpen met ICT-gerelateerde problemen bij thuisonderwijs. Helpdesk050 is een initiatief van Omarm Groningen en Noorderpoort, speciaal opgezet vanwege de coronacrisis.
Volgens de gemeente Groningen ervaren sommige gezinnen problemen met het gebruik van de laptop of iPad en kunnen daardoor niet goed de kinderen begeleiden in het thuisonderwijs. Studenten van de ICT-opleidingen ICT-beheer niveau 4 en Medewerker Beheer ICT niveau 3 hebben het initiatief genomen om gezinnen te helpen met ICT-problemen en zij bemensen de helpdesk.
Helpdesk050 is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:00 – 12:00 uur en van 13:00 –16:00 uur. Bellen kan naar 050 – 2110 423, mailen naar info@helpdesk050.nl. Mensen die een Stadjerspas hebben kunnen gratis bellen met de Bueno-app. Daarnaast is er een website geopend voor het initiatief, deze is te vinden via helpdesk050.nl.
FC Groningen moet het in de uitwedstrijd tegen PSV zaterdag doen zonder de geschorste verdediger…
Een Utrechts pandeigenaar ligt in de clinch met de gemeente Groningen. Tijdens een zitting bij…
Treinreizigers tussen Groningen en Delfzijl moeten vrijdagmiddag rekening houden met vertragingen. (meer…)
De politie in Groningen heeft woensdag een 54-jarige man en een 40-jarige vrouw aangehouden tijdens…
Het KNMI heeft voor vrijdagavond en een deel van de zaterdagmorgen code geel afgekondigd in…
In het Feringa-gebouw is vrijdagmiddag een plafondplaat naar beneden gevallen. Dat zorgde voor letsel bij…