De deur staat voor vervoerder Arriva nog steeds op een kier om stoptreinen te laten rijden tussen Groningen en Zwolle. Maar dat duurt nog wel enkele jaren.
Het rijk heeft besloten dat de NS ook na 2024 op het hoofdrailnet blijft rijden, maar sluit in de toekomst niet uit dat de zogeheten sprinters op de lijnen Groningen – Zwolle en Apeldoorn – Enschede regionaal aanbesteed worden. Arriva heeft daarvoor belangstelling. De stoptreinen op de verbinding Zwolle – Leeuwarden worden mogelijk vanaf 2025 wel een prooi voor Arriva.
De NS is niet blij met de ontwikkeling op deze drie lijnen: “Het kabinet houdt de mogelijkheid open om drie sprinterdiensten – genoemd in het regeerakkoord – van het hoofdrailnet af te knippen. Dit verder versnipperen van het treinvervoer in Nederland is volgens NS niet in het belang van de reiziger. Het leidt tot langere reistijden, meer overstappen en meer onduidelijkheid over tarieven”.
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
In een bedrijfspand aan de Nieuwe Ebbingestraat heeft in de nacht van zaterdag op zondag…
Be Quick 1887 verloor zondagmiddag voor het eerst dit seizoen in de eerste klasse H.…
De fractie van D66 in de gemeenteraad noemt het erg goed nieuws dat er een…