De Hanzehogeschool Groningen gaat, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen en adviesbureau For the Love of Place, een imagomonitor ontwikkelen voor Groningen. Daarmee moet het effect van het Nationaal Programma Groningen in de komende tien jaar zichtbaar worden.
Marklinq, de onderzoeksgroep van het lectoraat Marketing & Ondernemen van de Hanzehogeschool gaat het onderzoek en de uitvoering van de monitor leiden.
De monitor moet nagaan hoe het imago van Groningen onder de eigen bevolking en bedrijven én bij van de rest van Nederland zich ontwikkelt gedurende de looptijd van het Nationaal Programma Groningen en daarna. “Het imago van Groningen speelt een grote rol in beslissingen van mensen en bedrijven om naar Groningen te komen. En ook bij de huidige bewoners wordt hun trots mede bepaald door hoe mensen over Groningen denken.”, aldus lector Karel Jan Alsem.
De nieuwe meetmethode komt beschikbaar wordt voor iedereen. De eerste uitkomsten van de imagomonitor worden eind dit jaar al verwacht.
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…