Categorieën: Nieuws

Hanzehogeschool gaat imago van Groningen in de gaten houden

De Hanzehogeschool Groningen gaat, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen en adviesbureau For the Love of Place, een imagomonitor ontwikkelen voor Groningen. Daarmee moet het effect van het Nationaal Programma Groningen in de komende tien jaar zichtbaar worden.

Marklinq, de onderzoeksgroep van het lectoraat Marketing & Ondernemen van de Hanzehogeschool gaat het onderzoek en de uitvoering van de monitor leiden.

De monitor moet nagaan hoe het imago van Groningen onder de eigen bevolking en bedrijven én bij van de rest van Nederland zich ontwikkelt gedurende de looptijd van het Nationaal Programma Groningen en daarna. “Het imago van Groningen speelt een grote rol in beslissingen van mensen en bedrijven om naar Groningen te komen. En ook bij de huidige bewoners wordt hun trots mede bepaald door hoe mensen over Groningen denken.”, aldus lector Karel Jan Alsem.

De nieuwe meetmethode komt beschikbaar wordt voor iedereen. De eerste uitkomsten van de imagomonitor worden eind dit jaar al verwacht.

Tom Veenstra

Recente berichten

Politie neemt luchtbuksen van schietende mannen in beslag

Twee mannen deden donderdagmiddag schietoefeningen met een luchtbuks bij de brug over het Van Starkenborghkanaal…

23 minuten geleden

Basarz blikt terug op warme heropening: “Het was overweldigend”

Delicatessenwinkel Basarz aan de Vismarkt ging afgelopen vrijdag voor het eerst weer open na een…

1 uur geleden

Helperzoomtunnel volgende week gesloten

De Helperzoomtunnel is van maandag 10 maart 07.00 uur tot vrijdag 14 maart 20.00 uur…

2 uur geleden

Groningse Anjet Daanje schrijft het beste boek van deze eeuw

De Groningse schrijfster Anjet Daanje heeft volgens kenners het beste boek van deze eeuw geschreven.…

3 uur geleden

Man aangehouden voor bedreiging in Selwerd

Politieagenten hebben deze donderdagochtend een man aangehouden voor een geval van bedreiging aan de Eikenlaan…

3 uur geleden

Nieuwe parkeerregels krijgen veel kritiek: ‘Pure geldklopperij’ | OOG Panel

"Geldklopperij", "een melkkoe" en "Amsterdamse toestanden". Het OOG Panel is kritisch op de nieuwe parkeerregels…

4 uur geleden