De reconstructie van de Friesenbrücke bij het Duitse Weener, op de spoorlijn tussen Groningen en Leer, kan mogelijk zes jaar langer duren en aanzienlijk meer kosten dan gepland. Dat concludeert de Duitse Federale Rekenkamer in een rapport, wat in handen is van NDR Niedersaksen.
Volgens de rekenkamer gaat de Deutsche Bahn er nu vanuit dat de bouwkosten stijgen van 30 naar 96 miljoen euro. Ook verwacht de rekenkamer dat de nieuwe brug er pas in 2030 ligt, in plaats van het geplande jaar 2024. In september was staatssecretaris Stientje van Veldhoven nog stellig over dit opleveringsjaar.
In 2015 ramde een schip de spoorbrug over de Eems. Aanvankelijk was het de bedoeling om de brug te repareren. De deelstaat Nedersaksen, de aangrenzende districten en de Meyer Werft in Papenburg wilden echter een draaibrug met een grotere doorgangsbreedte. Volgens de rekenkamer is dit de voornaamste oorzaak van de eerdergenoemde kosten en vertraging.
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…