Cultuurpromotor Volle Zalen lanceert aanstaande zaterdag het nieuwe cultuurmagazine ‘BUHNE. Het eerste nummer telt 68 pagina’s en is gratis verkrijgbaar op zo’n 800 locaties Noord-Nederland en wordt huis-aan-huis verspreid.
Het eerste nummer besteedt onder andere aandacht aan jong talent, zoals kunstenaars van kunstacademie Minerva en muzikant en YouTuber Blanks. Ook literatuur & poëzie komen aan bod, met onder meer boekentips van Ronnie Terpstra (bekend van DWDD) en een speciaal voor BUHNE geschreven gedicht door dichter Myron Hamming. Verder zijn uiteenlopende interviews te lezen over bijvoorbeeld exposities bij het Drents Museum, het Groninger Museum en Keramiekmuseum Princessehof te Leeuwarden.
Volle Zalen is uitgever van de uitgaansagenda de UITloper en de lokale Groninger afhaal- en bezorggids. Volle Zalen ondersteunt sinds begin jaren ’90 culturele instellingen en evenementen in Noord-Nederland via het verspreiden van posters, flyers, magazines en kranten, bij onder meer culturele instellingen, horeca, lokale middenstanders, supermarkten, toeristische trekpleisters en onderwijsinstellingen.