Volgens Deutsche Bahn liggen de werkzaamheden voor de vernieuwing van de Friesenbrücke bij Weener op schema. De Duitse nationale spoorwegmaatschappij houdt, net als de Nederlandse en Duitse overheden, vol dat er vanaf 2024 weer directe treinen kunnen rijden tussen Groningen en Leer.
Deutsche Bahn meldt aan de NDR dat de goedkeuring van de planning er halverwege volgend jaar ligt. Komend jaar wil de spoorwegmaatschappij beginnen met de ontmanteling van de resterende delen van de brug.
Een rapport van de Federal Audit Office van Duitsland gooide onlangs roet in het eten bij de planners van de nieuwe brug en de overheden die zich inzetten voor het herstel van de verbinding. De Duitse rekenkamer voorspelde een vertraging tot 2030 en bouwkosten die oplopen van 66 miljoen naar 96 miljoen euro.
In 2015 ramde een schip de spoorbrug over de Eems. Aanvankelijk was het de bedoeling om de brug te repareren. De deelstaat Nedersaksen, de aangrenzende districten en de Meyer Werft in Papenburg wilden echter een draaibrug met een grotere doorgangsbreedte. Volgens de rekenkamer zou dit de voornaamste oorzaak van de eerdergenoemde kosten en vertraging zijn.
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…