Volgens Deutsche Bahn liggen de werkzaamheden voor de vernieuwing van de Friesenbrücke bij Weener op schema. De Duitse nationale spoorwegmaatschappij houdt, net als de Nederlandse en Duitse overheden, vol dat er vanaf 2024 weer directe treinen kunnen rijden tussen Groningen en Leer.
Deutsche Bahn meldt aan de NDR dat de goedkeuring van de planning er halverwege volgend jaar ligt. Komend jaar wil de spoorwegmaatschappij beginnen met de ontmanteling van de resterende delen van de brug.
Een rapport van de Federal Audit Office van Duitsland gooide onlangs roet in het eten bij de planners van de nieuwe brug en de overheden die zich inzetten voor het herstel van de verbinding. De Duitse rekenkamer voorspelde een vertraging tot 2030 en bouwkosten die oplopen van 66 miljoen naar 96 miljoen euro.
In 2015 ramde een schip de spoorbrug over de Eems. Aanvankelijk was het de bedoeling om de brug te repareren. De deelstaat Nedersaksen, de aangrenzende districten en de Meyer Werft in Papenburg wilden echter een draaibrug met een grotere doorgangsbreedte. Volgens de rekenkamer zou dit de voornaamste oorzaak van de eerdergenoemde kosten en vertraging zijn.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…