Publiciteitscampagne moet animo voor Participatiebaan vergroten

nieuws
Foto: Gemeente Groningen

De gemeente Groningen is deze week gestart met een campagne om de Participatiebaan opnieuw onder de aandacht te brengen.

Volgens de gemeente loopt het aantal deelnemers aan het Participatiebaantraject al bijna twee jaar terug. “Wij betreuren dat, aangezien een Participatiebaan veel voordelen heeft voor onze kandidaten met een bijstandsuitkering”, aldus Bianca Rekker, Adviseur Participatiebanen bij de gemeente Groningen.

Via sociale media worden binnenkort filmpjes van drie deelnemers met een Participatiebaan naar buiten gebracht, waarin ze vertellen wat het traject voor hen heeft opgeleverd. Ook krijgen zo’n 2000 uitkeringsgerechtigden uit de gemeente een kaart toegestuurd, om hen te enthousiasmeren voor een Participatiebaan.

“Wij hopen dat deze campagne zal leiden tot een groter aanbod van kandidaten”, vervolgt Rekker. “Zij kunnen u ondersteunen in de dagelijkse werkzaamheden en krijgen zelf de mogelijkheid zich te ontwikkelen naar regulier werk.”

Meer informatie over Participatiebanen is te vinden op de website van de gemeente Groningen.