Een storing bij Vodafone heeft er donderdagmiddag opnieuw voor gezorgd dat verschillende bedrijven en instellingen kampen met bereikbaarheidsproblemen. Daarnaast zorgde de storing opnieuw voor problemen bij het verstrekken van correcte reisinformatie bij vervoerders Qbuzz en Arriva.
Arriva meldt donderdagmiddag dat de informatie in de reisplanners niet up-to-date is. Ook Qbuzz meldt dat reisplanners tijdelijk geen omleidingen in het advies kunnen weergeven. Door de storing was het daarnaast onmogelijk om een medewerker van DUO aan de lijn te krijgen.
De storing doet zich landelijk voor, zo stelt de provider. Alle klanten kunnen problemen ondervinden met bellen, sms’en en het gebruik van data via 4G en 5G. “We zijn hard aan het werk om dit zo snel mogelijk op te lossen”, aldus Vodafone. “Onze excuses voor het ongemak.”
Afgelopen dinsdagochtend was er eenzelfde storing bij Vodafone, die ook zorgde voor problemen bij de vervoerders. Toen was de storing na iets meer dan drie uur verholpen.
Update:
Rond 15.50 uur was de storing voorbij. Een omleiding in het mobiele bij Vodafone zorgde ervoor dat de diensten van het bedrijf langzaam weer op gang kwamen.