Al het toeristische aanbod in onze provincie is vanaf maart volgend jaar te vinden op één plek: ‘visitgroningen.nl.’ Het gaat om bezienswaardigheden, restaurants en hotels.
De provincie, Vereniging Groninger Gemeenten, Marketing Groningen en een aantal regionale marketingorganisaties gaan daarvoor intensiever samenwerken. Ze presenteren straks al het moois van de provincie op die ene website. Wie een bezoek brengt aan onze provincie kan straks op ‘visitgroningen.nl’ zoeken naar de beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen. Dat heeft veel voordelen voor de bezoekers. Die hoeven niet meer te zoeken in allerlei websites.
Visitgroningen.nl wordt ingedeeld in zeven toeristische regio’s: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen en Veenkoloniën. Het uitgesproken karakter van elke regio moet ook terugkomen in het toeristische aanbod.
Rikus Jager, Mattias Gijsbertsen en Mirjam Pauwels leiden als (in)formateurs de onderhandelingen voor de vorming…
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Coöperatie Dichtbij organiseert komende maandag een speciale oliebollenactie voor het goede doel: Stichting Present Groningen.…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…