Eind mei gaat aannemer Strukton opnieuw proberen om de sporen 7 en 8 te verleggen naar een spoordek, bovenop de bouwkuip voor de nieuwe ondergrondse voetgangerspassage, fietstunnel en fietsenstalling.
De gemeente heeft de treinvrije periode, die eigenlijk gepland stond voor volgende week, verplaatst naar de laatste week van mei. In deze week worden de werkzaamheden, die eigenlijk voor de voorjaarsvakantie gepland stonden, alsnog uitgevoerd.
Eind december maakte het gemeentebestuur bekend dat de verbouwing van het hoofdstation opnieuw vertraging opliep, omdat het toen niet lukte om het spoordek op tijd af te krijgen. ProRail stuurde vervolgens een verzoek naar gemeente en provincie om de treinvrije periode te verplaatsen, zodat het werk alsnog plaats kon vinden.
Reizigers van en naar Groningen hebben alleen op de laatste dag van de treinvrije periode (29 mei) hinder van de werkzaamheden.
Welke invloed de verplaatsing heeft op de treinvrije periode in 2023 is nog niet bekend. De verbouwing van het hoofdstation liep eerder al een jaar vertraging op, onder meer vanwege archeologisch onderzoek.
De verzakking van het spoor ter hoogte van de nieuwe Esperantotunnel heeft vooralsnog geen effect…
Het toekomstige busstation krijgt een nieuw laadstation voor elektrische bussen. De kosten van 3 miljoen…
De gemeente Groningen stapt naar de rechter omdat FC Groningen niet instemt met haar plannen…
Nova Tech, hoofdsponsor van volleybalclub Lycurgus, is failliet. De rechtbank heeft het faillissement bevestigd. Dat…
De bijeenkomsten in de voormalige jeugdsynagoge hebben niet geleid tot openbare ordeverstoringen en strafbare feiten.…
De totale kosten voor het uitvoeren van geluidswerende maatregelen voor de woonwijk Buitenhof bedragen een…