Vervoersbedrijven Qbuzz, NS en Arriva slaan samen met Groningen Bereikbaar en het OV-bureau Groningen Drenthe de handen ineen om met een gezamenlijke campagne het openbaar vervoer te stimuleren.
Aanleiding voor de campagne is de operatie Julianaplein. De werkzaamheden, die tot in mei gaan duren, zorgen voor ernstige verkeershinder in de hele stad. Met de slogan ‘Hé autorijder, sta niet stil. Pak het OV’ worden automobilisten bewust gemaakt van de gevolgen van de wegwerkzaamheden. “We laten automobilisten zien dat de trein en bus een prima alternatief zijn voor de auto, die rijden meestal door waar auto’s vast staan”, laat Groningen Bereikbaar weten.
In de eerste weken van de operatie worden de #Overstapweken georganiseerd. “Met een ludieke winactie op social media maken reizigers kans op prijzen die het reizen met het OV nog comfortabeler maken, zoals een jaar lang gratis Storytel of 25 euro reistegoed bij gebruik van de reisapp Glimble.” Op de website Operatie Julianaplein is informatie te vinden over het reizen met het openbaar vervoer van en naar de stad. Ook is er op de pagina een overzichtskaart te vinden hoe je slim en gemakkelijk met het OV reist.
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Donar heeft zondagmiddag in Charleroi verloren van Spirou Basket. Ondanks de steun van tientallen meegereisde…
Bij de Euroborg is het door brand getroffen koffiehokje bij het uitvak vervangen door een…
Pop-up restaurant Happietaria heeft sinds deze week haar deuren geopend aan de Henri Dunantlaan. Het…
Op de ijsbaan van Kardinge vond zaterdagavond het natuurijsuur plaats. Volgens Hein Schepers van de…