Korter douchen kan inwoners van de gemeente Groningen nu prijzen opleveren. Meezingen met het nummer ‘Zo simpel als wat’ van Jan Simpelman kan Groningers een besparingspakket van 800 euro en een bluetooth doucheradio opleveren.
Jan Simpelman, de mascotte van de campagne ‘Zo simpel als wat’, zingt in het nummer van precies 5 minuten over energie-besparingstips. De meezingversie van het nummer (een cover van het nummer ‘Simple Man’ van Lynyrd Skynyrd) is bedoeld om de douchetijd te timen. Diegene die de leukste meezing-video opstuurt, krijgt een compleet besparingspakket, inclusief montage: een prijs ter waarde van 800 euro. De eerste 20 deelnemers krijgen bovendien en bluetooth doucheradio.
Inwoners uit de provincie Groningen kunnen meedoen aan de meezing-actie via zosimpelalswat.nl. Daarvoor maken ze een filmpje waarin ze (met gezin, familie, vrienden of huisgenoten) luidkeels meezingen met Jan Simpelman. Alleen het refrein of een favoriet gedeelte is voldoende en het hoeft ook niet onder de douche gefilmd worden.Vervolgens delen ze het filmpje op Facebook, daarbij taggen ze de facebookpagina van Zosimpelalswat. Deelnemers zonder Facebook mailen het filmpje naar info@zosimpelalswat.nl Op 10 mei worden de winnaars bekendgemaakt.
De winactie is onderdeel van de provinciebrede campagne ‘Zo simpel als wat’, op initiatief van de provincie, gemeenten en woningcorporaties in Groningen.