Foto Andor Heij
“Kortzichtig”. Zo noemt Ton Schroor, voorzitter van de werkgeversorganisatie VNO-NCW, de uitspraak van ProRail dat eerst het spoornet opgeknapt moet worden voordat de Lelylijn er komt.
Prorail directeur John Voppen wil een miljard extra van het kabinet. Als dat geld er niet komt gaat dat ten koste van de nieuwe spoorlijnen, waaronder de Lelylijn.
Schroor noemt de snelle verbinding tussen het noorden en de Randstad een belangrijk onderdeel van de nieuwe infrastructuur. Zo kunnen door de snelle verbinding mensen in het noorden gaan wonen en in het westen werken. Schroor vindt de verbinding zo belangrijk dat die zelfs versneld aangelegd moet worden.
Ook vindt hij dat Prorail er helemaal niet over gaat of de Lelylijn wel of niet aangelegd wordt. Prorail moet in zijn ogen zelf de zaken op orde hebben in plaats van een greep in de kassa van het kabinet te willen doen.
Politieagenten hebben deze donderdagochtend een man aangehouden voor een geval van bedreiging aan de Eikenlaan…
"Geldklopperij", "een melkkoe" en "Amsterdamse toestanden". Het OOG Panel is kritisch op de nieuwe parkeerregels…
De gemeente Groningen is goed bezig met het omvormen van het wagenpark naar een emissieloos…
Henderika Kingma is de nieuwe manager Vrouwenvoetbal van FC Groningen. De huidige trainer/coach van meiden…
Het economische niveau in Groningen en Noord Drenthe moet over 30 jaar gelijk zijn aan…
Een groep van soms tientallen jongens zorgt sinds een aantal weken voor overlast bij de…