Bij de huidige politiek ontbreekt elk niveau van ambitie en vechtlust om het openbaar vervoer per spoor in het noorden op dezelfde kwaliteit te krijgen als de rest van ons land. Dat stellen de noordelijke afdelingen van Rover.
De afdelingen Groningen, Friesland en Drenthe van de reizigersorganisatie constateren dat vooral op het gebied van het openbaar vervoer per spoor een schaalsprong nodig is. Zo zijn de voorstellen voor de Nedersaksenlijn eerder een minachting van de reiziger dan een compliment, aldus Rover. Het gaat hier om meer dan alleen de lijn Groningen – Emmen. Het gaat feitelijk om de lijn van Groningen naar Enschede, Arnhem en Nijmegen.
Verder schiet het ook niet op met de Lelylijn en de Wunderline. Rover ergert zich aan uitspraken van de baas van Prorail. De reizigersorganisatie heeft het over ‘randstedelijke arrogantie’ en vakmatige incompetentie.
Volgens Pro Bahn, de Duitse zusterorganisatie van Rover, is er dringend behoefte aan elektrificatie van het hele treintraject tussen Groningen en Duitsland. Anders is het maar de vraag of er ooit nog een elektrische trein van Groningen naar Bremen gaat rijden. Pro Bahn ziet niets in waterstoftreinen: ze zijn duur en niet efficiënt.
De stichting Dierenopvangcentrum Groningen is één van de deelnemende goede doelen bij het Serieus Request…
Met het einde van het jaar in zicht is het ook tijd om naar je…
De ijshockeyers van GIJS Marne Groningen zakken opnieuw op de ranglijst na een thuisnederlaag tegen…
Er is dit jaar niet één oliebollenkraam die er in de gemeente Groningen met de…
Bij een 1-1 gelijke stand is de competitiewedstrijd tussen Heracles en FC Groningen definitief gestaakt…
Volgens ESPN is een FC Groningen-supporter naar beneden gevallen van de tribune tijdens de wedstrijd…