De tevredenheid van de stad-Groningers over de Wmo-ondersteuning is vorig jaar, vergeleken met 2020, vrijwel gelijk gebleven. Dat blijkt uit onderzoek van de gemeente.
In het jaarlijkse cliëntenervaringsonderzoek Wmo wordt gekeken naar ervaringen van inwoners met de toegankelijkheid, kwaliteit en effecten van de verschillende maatwerkvoorzieningen. Aan het onderzoek namen ruim 1500 Wmo-cliënten deel.
Ruim driekwart van de deelnemers geeft aan dat ze wisten waar ze met hun hulpvraag moesten zijn en dat in het gesprek met de Wmo-consulent samen naar oplossingen is gezocht. Zeven op de tien laat weten snel geholpen te zijn – iets minder dan het jaar ervoor. Wel ervaart acht op de tien respondenten dat ze door de ondersteuning een betere kwaliteit van leven hebben. Dat zijn er iets meer dan het jaar ervoor.
Drie van de tien deelnemers aan het onderzoek laat weten dat ze op de hoogte waren van de mogelijkheid om gebruik te maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Dat zijn er meer dan het jaar ervoor, maar toch nog te weinig. Daarom blijft dat een aandachtspunt voor de gemeente.
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Het jaar 2024 was een bijzonder jaar voor Groningen, met zowel hoogtepunten als uitdagingen. FC…
De stichting Dierenopvangcentrum Groningen is één van de deelnemende goede doelen bij het Serieus Request…
Met het einde van het jaar in zicht is het ook tijd om naar je…