De tevredenheid van de stad-Groningers over de Wmo-ondersteuning is vorig jaar, vergeleken met 2020, vrijwel gelijk gebleven. Dat blijkt uit onderzoek van de gemeente.
In het jaarlijkse cliëntenervaringsonderzoek Wmo wordt gekeken naar ervaringen van inwoners met de toegankelijkheid, kwaliteit en effecten van de verschillende maatwerkvoorzieningen. Aan het onderzoek namen ruim 1500 Wmo-cliënten deel.
Ruim driekwart van de deelnemers geeft aan dat ze wisten waar ze met hun hulpvraag moesten zijn en dat in het gesprek met de Wmo-consulent samen naar oplossingen is gezocht. Zeven op de tien laat weten snel geholpen te zijn – iets minder dan het jaar ervoor. Wel ervaart acht op de tien respondenten dat ze door de ondersteuning een betere kwaliteit van leven hebben. Dat zijn er iets meer dan het jaar ervoor.
Drie van de tien deelnemers aan het onderzoek laat weten dat ze op de hoogte waren van de mogelijkheid om gebruik te maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Dat zijn er meer dan het jaar ervoor, maar toch nog te weinig. Daarom blijft dat een aandachtspunt voor de gemeente.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…