De bouw van het Nieuwe Vrijheidsplein is de laatste maanden in een stroomversnelling gekomen. Aannemers gaan binnenkort aan de slag aan de oostelijke zijde van het verkeersknooppunt. Hier rijdt het verkeer straks niet over asfalt op een laag zand, maar over asfalt op een laag piepschuim.
Op het grootste gedeelte van het verkeersknooppunt werd een relatief normale ondergrond gebruik om de wegen op aan te leggen: zand. Maar bij de aansluiting van het nieuwe, geheel ongelijkvloerse kruispunt (dit keer zonder rotonde) op de westelijke ringweg was dat niet mogelijk.
Daar was de bodem eigenlijk te slap om het nieuwe verkeersplein op te bouwen. Een oplossing werd gevonden door voor delen van de constructie EPS te gebruiken. Dat is een soort stevig piepschuim. Het is bijzonder dat dit materiaal op een dergelijk grote schaal wordt ingezet om een drukke verkeersader vorm te geven.
Omdat dat Knol’s Koek dit jaar zijn 100-jarig jubileum viert, kreeg het Groningse bedrijf vrijdagmiddag…
De meeste wedstrijden in het amateurvoetbal die afgelopen weekeinde werden afgelast, worden in het weekend…
Na een succesvolle proef, waarbij overlastveroorzakers een boete van 313 euro direct een boet kregen…
De hockeyvrouwen van Groningen hebben zondag voor de tweede keer verloren in de promotieklasse. (meer…)
Na een weekend gesloten te zijn is het Feringa Building op de Zernike Campus maandagochtend…
Het markante gebouw DOT aan de Vrydemalaan in Groningen blijft voorlopig behouden. Na overleg met…