In de Martinikerk ging maandagmiddag de tiende editie van de Noord-Nederlandse horecabeurs van start, die sinds vorig jaar bekend staat als de Horeca Xperience.
“We hebben in de jaren wat moois opgezet en uitgebouwd door telkens te vernieuwen”, vertelt organisator Joris van Berkel. “Net als ons event is de horeca onderhevig aan verandering en trends en daar moet je feeling mee hebben en in mee gaan. We begonnen tien jaar geleden met een tapwedstrijd en een paar standjes in Huize Maas, waar zo’n honderdvijftig bezoekers op afkwamen. Dit jaar beslaat ons event de hele Martinikerk een verwelkomen wij zo’n tweeduizend bezoekers. Een flexibel team, veel vaste exposanten die met ons meedenken, aanpassingsvermogen en het enthousiasme van de Groninger horeca spelen een grote rol bij dit succes.”
Proeven, vragen stellen, inspiratie op doen, er was van alles te beleven voor de bezoeker. Het jaarlijks terugkerende horeca-belevingsplein werd dit jaar ingericht door groothandels Bidfood, Schiava en Sligro. Nieuw zijnbrouwers Dockum, de Amsterdamse brouwerij ’t IJ en de Texelse bierbrouwerij. Net als ieder jaar zijn ook de ‘Klaar-Af-Kook’ wedstrijd en de Tapwedstrijd weer onderdeel van de beurs, met dit jaar onder andere Marleen Brouwer (sterrestaurant Noor) en Henrice Dijks (Hotel Restaurant Halbert) in de jury.