Wegwerkers zijn vandaag begonnen met het storten van beton voor een moeilijk puzzelstukje in een nieuwe fiets- en wandelverbinding.
De Suikerzijderoute, zoals deze route gaat heten, moet een nieuwe verbinding vormen tussen het oude Suikerunieterrein en de binnenstad.
Het beton dat vandaag werd gestort, maakt deel uit van een nieuw spoordek. Dat gaat het plafond vormen van de fietstunnel die nodig is om de twee belangrijkste barrières te kunnen nemen die de bouwers moeten passeren. Dat is het spoor tussen het Hoofdstation en het Noorderstation en de westelijke ringweg
De nieuwe fietsroute is nodig, omdat het oude Suikerunieterrein volgebouwd wordt met bedrijven, instellingen, scholen en 5000 huizen.
Dus is een goede fiets- en wandelverbinding noodzakelijk. De nieuwe Suikerzijderoute moet over anderhalf jaar klaar zijn.
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
De zachtere temperaturen blijven nog even bij ons. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis begint donderdag mild,…