Categorieën: Nieuws

Deel bewoners De Wijert zonder internet: “Ik krijg te horen dat het nog wel even kan duren”

Verschillende bewoners in de omgeving van de Vondellaan en de Van Schendelstraat in de wijk De Wijert zitten sinds vrijdagochtend zonder internet. Hun provider laat weten dat de problemen ook nog wel even kunnen gaan duren.

“Er wordt hier in de wijk druk gewerkt”, vertelt bewoner Ronald Bakker. “Er wordt een nieuw riool aangelegd, maar ook is men bezig met een nieuwe glasvezelverbinding. Gisteren aan het einde van de ochtend viel de verbinding bij me thuis weg. Sindsdien kunnen we niet meer internetten, televisie kijken en bellen via de vaste lijn.” Bakker vermoedt dat de werkzaamheden de oorzaak zijn. “Je neemt vervolgens een kijkje, en dan zie je dat alles open ligt. Ik denk dat met een graafmachine één van de kabels beschadigd is geraakt.”

KPN-klanten getroffen
Niet alle bewoners in de wijk hebben te kampen met problemen. “Wij hebben internet van KPN. Wij wonen in een rijtjeshuis, en aan het einde van het gebouw zit ook een gezin dat sinds gisterochtend geen internet meer heeft. Maar de buren die internet via een andere provider hebben, die hebben geen problemen. Ook in een straat hiernaast, in de Couperusstraat, zijn er bewoners die geen internet hebben. Ook zij zijn klant bij KPN.”

“Kan tot een week gaan duren”
Vrijdag is er direct contact gezocht met KPN. “Een hele vriendelijke meneer heeft mij geholpen. Maar hij vertelde dat er op dit moment niks gedaan kon worden en dat er een monteur langs zou worden gestuurd. Maar dit kan wel een aantal dagen tot een week duren. En ik baal daar goed van. Nog niet zo lang geleden ben ik geopereerd aan mijn heup. Ondertussen ben ik als vrijwilliger bij heel veel initiatieven en verenigingen in de wijk betrokken. Omdat ik momenteel slecht ter been ben, volg ik alle ontwikkelingen via het internet. Het internet is momenteel de poort naar de samenleving, hoe ik contact houd met mensen.”

“Je gaat toch zo snel mogelijk repareren?”
Bakker verduidelijkt: “Ik ben niet boos op KPN, want zij hebben dit niet veroorzaakt. Maar ik vind het jammer dat het zo lang moet duren. Als een kabel beschadigd raakt tijdens werkzaamheden, dan ga je dat toch zo snel mogelijk repareren?”

Sebastiaan Scheffer

Recente berichten

“Dinsdag af en toe zon maar ook een bui, ook komende dagen niet droog”

Het is verstandig om de komende dagen een paraplu bij de hand te houden. Volgens…

5 uur geleden

Academiegebouw kleurt oranje: “Eén op drie vrouwen krijgt te maken met geweld”

In Groningen werd maandag op verschillende plekken stilgestaan bij de start van de campagne 'Orange…

5 uur geleden

Jonge Harten Festival trekt 6.000 bezoekers

Het Jonge Harten Festival, dat afgelopen week in de stad plaatsvond, heeft 6.000, vooral jonge,…

6 uur geleden

Airport Eelde oefent vliegtuigcrash: “Goed om voorbereid te zijn”

Op Groningen Airport Eelde heeft afgelopen week een grootschalige oefening plaatsgevonden. Verschillende instanties moesten bij…

6 uur geleden

Zorgen over aantal bouwvergunningen dat achterblijft: “Informatie is niet op orde”

De fracties van VVD en Partij voor het Noorden maken zich zorgen over het aantal…

7 uur geleden

KNMI waarschuwt voor zware windstoten

Het KNMI waarschuwt voor zware windstoten op woensdag. Voor de provincie Groningen is er een…

8 uur geleden