De films Barbie en Oppenheimer gingen ruim twee weken geleden in première en trokken zowel landelijk als lokaal veel bezoekers naar de bioscoop.
Dat het om twee heel verschillende films gaat is duidelijk. Waarbij de ene film het moet hebben van een barbiepop, gaat de andere film over een realistisch verhaal. Volgens Esther Daems, manager van Pathé Groningen, is Barbie niet alleen zo populair omdat het over een zeer bekend merk gaat. De film bevat ook een boodschap en het is ‘een beetje een gekkige film’. Thema’s zoals feminisme spelen een grote rol in deze film en dat maakt dit werk een manifest.
‘De populariteit was wel verrassend, zowel voor Barbie als Oppenheimer’, vertelt Daems. De landelijke bioscoopcijfers liegen er niet om: In de eerste week waren er 540.000 bezoekers en in de tweede week tikte de teller 560.000 bezoekers aan. Een record volgens Daems.
Volgens Esther is de invloed van de stakingen door acteurs in Hollywood nog niet te overzien. Daems ziet de toekomst van de filmindustrie met vertrouwen tegemoet, want de afgelopen vier jaar waren ook moeilijke tijden die ze overwonnen hebben.
Esther Daems was te gast tijdens de OOG ochtendshow:
In Thesinge is zaterdag een nieuwe gasput geopend. De locatie is bedoeld om het gesprek…
Bij een verkeersongeluk zaterdagmiddag op de Siersteenlaan in de wijk Vinkhuizen is de bestuurder van…
Mirjam van 't Veld (CDA) wordt vanaf 28 oktober waarnemend burgemeester van Groningen waarmee zij…
De fractie van D66 heeft vrijdag een groot aantal vmbo-scholen in de gemeente bezocht om…
Politieagenten hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag in de binnenstad, na een achtervolging,…
Groningen kan doorgaan met de komst van een zero-emissiezone in de binnenstad. Het kabinet had…