Een derde en vierde Intercity tussen Groningen en de Randstad komen er wel. Twee extra sprinters in de zogenaamde ‘brede spits’ (tussen 6.00 en 10.00 uur en van 15.00 tot 19.00 uur) tussen Groningen en Zwolle komen er vooralsnog niet.
Kamerleden Stieneke van der Graaf (CU), Habtamu de Hoop (PvdA) en Mahir Alkaya (SP) hadden om de extra sprinters gevraagd, omdat staatssecretaris Vivianne Heijnen in augustus besloot dat de NS de treindienst blijft uitvoeren. Arriva toonde ook interesse voor de lijn, maar kreeg geen ruimte voor sprinters tussen Groningen en Zwolle.
Dankzij een motie die eerder deze maand werd aangenomen moeten de NS en Heijnen met elkaar aan de slag om de treinen die Arriva wel zegt te kunnen bieden, maar de NS niet, alsnog in te passen in de dienstregeling. De motie die donderdag werd afgewezen door de Kamer, zou de staatssecretaris voor het blok hebben gezet.
De drie Kamerleden wilden dat er per 1 januari 2025 twee extra sprinters tussen Groningen en Zwolle zouden rijden. Dat gaat nu dus van tafel. De Kamerleden hoopten met de motie te zorgen voor terugkerende OV-gebruikers door een ruimere dienstregeling.
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Het jaar 2024 was een bijzonder jaar voor Groningen, met zowel hoogtepunten als uitdagingen. FC…
De stichting Dierenopvangcentrum Groningen is één van de deelnemende goede doelen bij het Serieus Request…
Met het einde van het jaar in zicht is het ook tijd om naar je…