CDA start meldpunt over problemen met betaald parkeren: ‘Hopelijk meer impact als coalitie het van de inwoners zelf hoort’

De raadsfractie van het CDA in Groningen komt dinsdagmiddag met een meldpunt rond het betaald parkeren in de gemeente. De partij stelt dat het gevoerde beleid een grote en negatieve impact heeft op het dagelijkse leven van Groningers. Het meldpunt moet dat aan het gemeentebestuur laten zien.

“Wij vragen al jaren aandacht voor de problemen die worden veroorzaakt door betaald parkeren,” stelt CDA-raadslid Etkin Armut. “Van ouderen die geen bezoek kunnen ontvangen tot belachelijke tarieven moeten betalen, omdat de gemeente een vergunning weigert af te geven. Ik kan elke week wel bij het vragenuur zitten om de problemen aan te kaarten. Hopelijk heeft het meer impact als coalitiepartijen het van de inwoners zelf horen.”

Volgens de CDA-fractie wordt betaald parkeren uitgebreid naar wijken waar helemaal geen parkeerproblemen zouden zijn. De raadsfractie noemt de wijken Hoornse Meer en Corpus den Hoorn als voorbeelden. Armut: “Niet alleen bewoners moeten dealen met de ongemakken die betaald parkeren met zich meebrengen, ook ondernemers zijn de dupe. De hoge vergunningskosten zijn niet op te hoesten voor een bakker, slager, bloemist of kapper. Zeker naast alle andere gemeentelijke lasten die zij al hebben. Het is funest voor de leefbaarheid van onze wijken.”

Het CDA roept alle inwoners van de gemeente op ervaringen met betaald parkeren te delen via een speciale website van de partij.