Qbuzz deelt reisinformatie vanaf nu via WhatsApp en stopt met X

nieuws
Foto: R.F.J. Dekker - Eigen werk, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=93006191

Qbuzz deelt vanaf nu haar reisinformatie via WhatsApp. Qbuzz is daarmee de eerste openbaar vervoerder in Nederland die WhatsApp als informatiekanaal inzet.

Reizigers ontvangen de meest actuele reisinformatie direct in hun WhatsApp kanaal, inclusief wijzigingen in de dienstregeling. Zo blijven ze onderweg altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Met de introductie van WhatsApp wordt geleidelijk afgestapt van X.

“We kiezen voor de overstap naar WhatsApp omdat we zo meer en doelgerichter onze reizigers kunnen bereiken,” aldus Rich Singh van Qbuzz..”Wel zo fijn dat als je al onderweg bent, je op de hoogte wordt gehouden van eventuele wijzigingen.”

Met de komst van WhatsApp als informatiekanaal is Qbuzz vanaf 17 oktober niet meer actief op X. Dat platform heeft onlangs wijzigingen doorgevoerd, waardoor het niet meer voor alle reizigers toegankelijk is. Daarnaast heeft WhatsApp als voordeel dat berichten direct binnenkomen op de telefoon van de reiziger,

Hoe werkt het? Volg het WhatsApp kanaal van een Qbuzz reis regio, via deze link: Qbuzz Groningen Drenthe . Reisinformatie blijft daarnaast ook beschikbaar via reisplanner 9292 en Qbuzz.nl.