Een levendige groene entree met het monumentale stationsgebouw als middelpunt, en waar de singels met bomen aan het water centraal staan. Zo ziet het gemeentebestuur de noordzijde van het stationsgebied.
Het moet een levendig gebied worden met meer ruimte voor werken, wonen en voorzieningen, waar voetgangers en fietsers de ruimte krijgen. Het college van B&W wil hiermee een gastvrije, groene en veilige looproute creëren tussen het stationsgebouw en de Werkmanbrug. Daarom moet er een knip in de Stationsweg komen, om doorgaand autoverkeer te weren.
In de schets van de gemeente staat de beleving van de groene singel centraal. Doordat er minder ruimte nodig is voor het verkeer op de Stationsweg, ontstaat ruimte voor bomen en plekjes aan het water voor wandelen, ontspannen en ontmoeten.
Tijdens het festival Let’s Gro is er op 8 november een Spoorcafé over het toekomstbeeld van de noordzijde van het Stationsgebied. Stadjers kunnen dan hun ideeën indienen via de Stem van Groningen.
De gemeente Groningen lijdt een schadepost van 6,2 miljoen euro door een falend ICT-systeem voor…
De gemiddelde Nederlander leest volgens Stichting Lezen zo’n 12 boeken per jaar, maar voor de…
De werkzaamheden op de A7 tussen de stad en Hoogkerk konden afgelopen weekend niet doorgaan…
Op het Suikerterrein vindt op donderdag 24 oktober de zesde editie van StartFest plaats. Startfest…
De openbare basisschool 'De Huifkar' in Woltersum krijgt nieuwbouw. De kosten daarvoor bedragen ruim 3,6…
De gemeente heeft een locatie gevonden voor zo'n dertig woonwagens. Het gaat om een stuk…