De Dilgtweg in Haren verandert in een straat met een maximumsnelheid van 30 km/uur. Daarmee neemt de leefkwaliteit van de straat toe.
De Dilgtweg krijgt meer ruimte en veiligheid voor fietsers en voetgangers én meer ruimte voor groen en beleving van de omgeving. Het college van B&W vraagt voor de uitvoering 1,8 miljoen euro aan de gemeenteraad.
Wethouder Philip Broeksma (Verkeer en Vervoer): ‘De Dilgtweg is nu vooral gericht op gemotoriseerd verkeer. Dat gaat veranderen. We verlagen de maximum snelheid van 50 naar 30 km per uur. Ook worden er verschillende maatregelen genomen waardoor er meer ruimte ontstaat voor fietsers en voetgangers.’
Het wegprofiel wordt versmald en de fietsstroken worden verbreed. Een middengeleider en zebrapad op de kruising met de Rijksstraatweg zorgt voor een lagere snelheid van de auto’s en maakt de oversteek veiliger. Ook worden de parken langs de Dilgtweg aantrekkelijker ingericht met bankjes en speelmogelijkheden. Tenslotte worden de bushaltes bij Beatrixoord verhoogd en komen er bushokjes.
Omwonenden en belangengroepen hebben via inloopavonden, klankbordgroepen, buurtwandelingen en schetssessies een belangrijke rol gehad bij het ontwerp voor de Dilgtweg. De uitvoering van de plannen is gepland na de zomer volgend jaar.
Het eerste exemplaar van een nieuw boekje over de Chinese tuin in de Hortus Haren…
Het voorlopige ontwerp rondom de nieuwe Gerrit Krolbrug is klaar om door de gemeenteraad beoordeeld…
Van de Groningse gezinnen is 84 procent tevreden over de basis jeugdhulp van WIJ Groningen.…
Er zitten nog altijd 132 studenten in de piekopvang van het nieuwe Proxima-gebouw op de…
Cosmeticawinkel The Body Shop is failliet. Dat heeft de leiding van de keten woensdag bekendgemaakt.…
Koen Schuiling heeft in juli 2020 terecht een demonstratieverbod voor trekkers ingelast. Dat is het…